عضو کمیته فنی باشگاه استقلال گفت: مهمترین تحولی که در زمان شفر ایجاد شد، همدلی بین ارکان باشگاه از هیات مدیره تا کادر فنی و بازیکن و هواداران است.
کد خبر: ۵۷۷۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳ 10 March 2018

به گزارش تابناک : دیدارهای مرحله رفت دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا به پایان رسید و تیم استقلال علیرغم دو مساوی و تنها یک پیروزی، با ۵ امتیاز در صدر گروهی قرار گرفت که آن را سخت ترین گروه غرب آسیا می دانستند و حتی بر آن نام گروه مرگ گذاشته بودند. در همین رابطه علی جباری پیشکسوت و عضو کمیته فنی استقلال به جمع بندی در خصوص مجموع دیدارهای این تیم در مرحله گروهی مسابقات پرداخت.

در همه بازی ها خوب بودیم، العین بهترین بازی بود

به گزارش نامه نیوز ، استقلال در هر سه باری که در آسیا به میدان رفت بازی های خوبی انجام داد. اما اگر قرار باشد روی یک بازی بعنوان بهترین بازی دست بگذارم بی تردید بازی با العین را بهترین بازی مرحله رفت می دانم. تیم ما در این بازی با کمترین ضریب اشتباه بازی کرد و الحق که شایسته پیروزی بود. البته ما خودمان این بازی را به حساب تیم پیروزی نوشتیم.

داور پنالتی سوم را هم می گرفت

می خواهم برای داور مسابقه از لفظ «نامرد» استفاده کنم. من به این سن و سال رسیدم در فوتبال همچین داوری ندیده بودم. زشت تر از این نمی‌شد از یک تیم حمایت کرد. داور واقعا برای العین سنگ تمام گذاشت و از زدن هیچ سوتی به سود این تیم دریغ نکرد. من مطمئن هستم که  حتی اگر حسینی پنالتی دوم را هم می گرفت داور برای العین پنالتی سوم را سوت می زد.

وظیفه بزرگترها و کاپیتان ها سنگین تر است

متاسفانه تعداد زیادی از بازیکنان ما در این سه بازی اخطار گرفتند و حالا با چند بازیکن یک اخطاره مواجه هستیم. بازیکنان ما باید خیلی حواس شان جمع باشد که در مقابل العین و دیدارهای بعدی اخطار دوم را نگیرند. در این بین وظیفه بزرگترها و کاپیتان های تیم خیلی سنگین می شود. آنها باید مرتب با بازیکنان داخل زمین صحبت کنند و جوانترها را مجاب کنند که خودشان را کنترل کنند. ممکن است بازیکنان تیم های ماقبل حساب شده و با برنامه خودشان را با بچه های ما درگیر کنند که از آنها اخطار بگیرند. 

همدل شدن تیم اصلی ترین عامل موفقیت است

خوشبختانه از زمانی که شفر آمده همه اتفاقات خوب با هم در استقلال افتاد و مهمترین آن ایجاد همدلی در خانواده استقلال بود. در زمان آقای منصوریان خیلی از پیشکسوتان مخالف ایشان بودند و مرتب مصاحبه می کردند و فضا را برای تیم ملتهب می کردند. اما الان دیگر شاهد این اتفاق نیستیم.

حتی اعضای هیات مدیره هم علیه سرمربی مصاحبه می کردند

قبل از شفر شاهد بودیم که حتی بعضی از آقایان در هیات مدیره هم مرتب علیه سرمربی تیم مصاحبه می کردند و این مصاحبه‌ها تمرکز را از سرمربی و بازیکنان می‌گرفت. وقتی بازیکنان می‌دیدند مربی شان حاشیه امنیت ندارد نمی‌توانستند اعتماد کنند و همه داشته‌های شان را نشان دهند. بازیکنان هم بدون تمرکز بازی می کردند. اما الان این طوری نیست و همان اعضای هیات مدیره حامی شفر شده‌اند و وقتی الان همدلی ایجاد شده می بینیم که بازیکن هم با تمرکز و با همه توانش به میدان می رود و نتیجه هم این می شود که تیم نتیجه می گیرد.

نمی توانستند علیه شفر مصاحبه کنند

همین آقایان که من نمی‌دانم چرا و به چه دلیلی علیه مربی قبلی مصاحبه می‌کردند دیگر نمی‌توانستند علیه شفر هم صحبت کنند. چون در آن صورت هواداران مقابل آنها می‌ایستادند. یکسری از پیشکسوتان هم بودند که وقتی شفر آمد منتقد شدند و از سن او ایراد می گرفتند. اما شفر با صبر و حوصله برنامه هایی که داشت را اجرایی کرد و رفته رفته اعتماد این پیشکسوتان را هم جلب کرد. نتایج تیم هم کمک کرد تا اتفاقات مثبت بیشتر  و بهتری در تیم بیفتد و حالا عملا همه از شرایط کنونی تیم رضایت دارند. 

همه از مساوی هم رضایت دارند

همه این اتفاقات دست به دست هم داد تا شرایطی در استقلال ایجاد شود که حالا همه حتی از نتیجه مساوی هم رضایت داشته باشند. شما می‌بینید که تیم ما با العین مساوی می‌کند اما همه راضی و خوشحال هستند چون عملکرد تیم را می بینند و می‌دانند که در این بازی پیروزی حق این تیم بود.

دیگر دشمنان هم انتقاد نمی کنند

همه تیم‌ها دوست و دشمن دارند. در گذشته حتی دوستان هم به حق و ناحق از تیم انتقاد می‌کردند. انتقاداتی که خیلی از آنها منصفانه نبود. اما الان شرایط طوری است که حتی دشمنان ما هم جرات انتقاد در رسانه‌ها را به خود نمی دهند چه رسد به دوستان.

 

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار