مازندران مهد ورزش ایران است و راگبی بعنوان یک ورزش دانشگاهی و خانوادگی شناخته شده است.
کد خبر: ۵۷۷۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴ 10 March 2018

به گزارش تابناک : حسن میرزا آقا بیگ صبح امروز در حاشیه برگزاری مسابقات راگبی که با عنوان جام شهید مصطفی علمدار در زمین ساحلی داراب برگزار شد در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار مازند ورزش از ساری، اظهار کرد:ورزش راگبی در رشته های بالای المپیکی و ایران برای مسابقات آسیایی، ساحلی و ۱۵ نفره حضور گسترده دارد.

وی افزود:مازندران طی یک سال گذشته در سطح گسترش ورزش راگبی در کل استان فعالیت چشمگیری داشته است.

رییس انجمن راگبی ایران با بیان اینکه مازندران در سال جاری به عنوان کمیته توسعه کشور انتخاب شده است، خاطرنشان کرد:این موفقیت بدین خاطر است که تمامی شهرها در سطح مازندران در این رشته فعال هستند و حتی نمونه اش را امروز شاهد هستیم که مسابقات ساحلی دوستانه ۳ جانبه ساحلی به خوبی در حال برگزاری است.

وی از برگزاری استارت اولین مسابقات راگبی ساحلی کشور در ساری خبر داد و بیان کرد:در آینده نزدیک برنامه های زیادی با همکاری کمیته راگبی استان مازندران و هیات انجمن های ورزشی استان داشته که از جمله آن؛ برگزاری استارت اولین مسابقات راگبی ساحلی کشوری به میزبانی ساری در سال ۹۷ می باشد.

میرزا آقابیگ با اشاره به اینکه انتخابی تیم ملی راگبی اردیبهشت ماه سال ۹۷ است، اظهار کرد:برای تیم ملی ۷ نفره برنامه های متعدد داشته و اگر مازندران در این مسابقات شرکت کند یقینا مازندران پیشتاز نبرد است و انتخاب می شود.

وی با ابراز تاسف بدین خاطر که راگبی ۱۵ نفره فرصت مناسبی بود که مازندران در خراسان خود را نشان دهد و به جایگاه خودش در این رشته دست یابد اما به خاطر شرکت نکردن این فرصت طلایی را از دست داد، عنوان کرد:بازیکنان تیم راگبی هم اکنون در اردو به سر می برند و ۴ اردیبهشت ۹۷ در لبنان با تیم قطر به میدان می روند.

رییس انجمن راگبی ایران این ورزش را یک ورزش مفرح و پرانگیزه برای جوانان خواند و اظهار کرد:جوانان با حضور در راگبی به راحتی می توانند خودشان را تخلیه کنند و همچنین فرصت مناسبی برای غنی سازی اوقات فراغتشان می باشد.

وی در ادامه بیان کرد:راگبی فقط در زمین چمن فوتبال انجام نمی شود بلکه به صورت ساحلی و در مدارس هم می توانند این بازی را انجام دهند که کاملا ورزش بی خطر محسوب می شود.

این مقام مسؤول ورزش با بیان اینکه راگبی در سطح رده بزرگسالان شرایط خاص خود را دارد، اظهار کرد:این ورزش همانند ورزشهایی همچون؛ بسکتبال، فوتبال و بوکس از آسیب پذیری کمتری برخوردار است.

میرزا آقا بیگ در پایان گفت:مازندران مهد ورزش ایران است و ورزش راگبی علی رغم تفکر اشتباه برخی افراد منوط بر اینکه این ورزش یک ورزش خشن است باید بگویم راگبی یک ورزش دانشگاهی و خانوادگی است.

به گزارش مازند ورزش، میرزا آقابیگ سمت هایی را از جمله؛ رییس هیات بسکتبال استان تهران، معاون اداره کل تربیت بدنی استان تهران، دبیر کل بازیهای کشورهای اسلامی، دبیر المپیاد ورزشی ایرانیان و هم اکنون رییس انجمن راگبی ایران را در کارنامه خود دارد.

 

 

 

 

منبع : تنکابن 24 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار