بارگیری نفت و میعانات ایران به مقصد مشتریان اصلی آسیایی اش در ماه جاری میلادی نسبت به ماه قبل یک سوم کاهش یافته و انتظار می رود میزان صادرات نفت خام و میعانات ایران به پایین ترین رقم در ۲ سال گذشته برسد.
کد خبر: ۵۷۶۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳ 10 March 2018

به گزارش تابناک : در حالی که بارگیری نفت و میعانات ایران به مقصد مشتریان اصلی آسیایی اش در ماه جاری نسبت به ماه قبل یک سوم کاهش یافته، میزان صادرات نفت خام و میعانات این کشور به پایین ترین رقم در 2 سال گذشته خواهد رسید.

یک منبع آگاه که به دلیل محرمانه بودن اطلاعات نخواست نامش فاش شود گفت، خریداران جهانی قرار است در ماه مارس روزانه 1.94 میلیون بشکه از ایران نفت وارد کنند که 21 درصد نسبت به ماه گذشت کاهش خواهد داشت. این پایین ترین میزان صادرات ایران از مارس 2016 تاکنون است.

میزان فروش نفت ایران نسبت به یک سال قبل، 26 درصد کاهش خواهد داشت. این کاهش صادرات در حالی اتفاق می افتد که تهران در تلاش است با ارائه تخفیف در قیمت نفت و هزینه حمل، مشتریانش را به خرید بالای نفت تشویق نماید.

صادرات نفت و میعانات ایران در ماه مارس برای سومین ماه متوالی نسبت به ارقام یک سال قبل کاهش خواهد یافت.

بر اساس محاسبات رویترز، میزان صادرات ایران به بازارهای اصلی اش در آسیا در ماه جاری میلادی مجموعا به 1.12 میلیون بشکه در روز خواهد رسید که یک سوم نسبت به ماه فوریه کاهش خواهد داشت و پایین ترین رقم از نوامبر 2015 تاکنون خواهد بود.

به گفته منبع مطلع، در این ماه به دلیل نامشخص بودن وضعیت تمدید پوشش بیمه ای دولتی تانکرهای حامل نفت ایران، ژاپن برای اولین بار از مارس 2016، هیچ محموله نفتی ای از ایران خریداری نخواهد کرد.

با توجه به ایجاد مازاد عرضه در بازار نفت آسیا به دلیل رشد تولید آمریکا، کاهش عرضه نفت ایران به توازن بازار آسیا کمک خواهد کرد.

منبع:تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار