دادستان عمومی و انقلاب همدان با بیان اینکه مراقبت از انفال و اراضی ملی تعطیلی بردار نیست، گفت: طرح کشیک قضائی در ایام نوروز ۹۷ با هدف جلوگیری از تخلفات در حوزه اراضی ملی و حفاظت از این منابع اجرا می‌شود.
کد خبر: ۵۷۶۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳ 08 March 2018
دادستان عمومی و انقلاب همدان با بیان اینکه مراقبت از انفال و اراضی ملی تعطیلی بردار نیست، گفت: طرح کشیک قضائی در ایام نوروز ۹۷ با هدف جلوگیری از تخلفات در حوزه اراضی ملی و حفاظت از این منابع اجرا می‌شود.
 
به گزارش ایرنا، کامران حمزه در جلسه شورای حفظ حقوق بیت الماال امور اراضی و منابع طبیعی استان همدان افزود: ضابطان قضایی در صورت مشاهده هر گونه تخلف در اراضی ملی، منابع طبیعی و سایر جرائم مشهود مطابق قانون می‌توانند از مقام قضائی بصورت تلفنی و شفاهی دستور توقف عملیات دریافت کنند.

وی اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروزی متولیان منابع طبیعی، شهرداری، آب منطقه‌ای و امور اراضی کشیک نوروزی داشته باشند و از تعرض به اراضی ملی و سود جوئی افراد فرصت طلب جلوگیری کنند.
حمزه با انتقاد از ساخت و ساز‌های غیر مجاز در باغات و اراضی ملی گفت: دستگاه‌های متولی باید با قدرت و اقتدار بیشتری با اینگونه ساخت و ساز‌ها برخورد کنند.

دادستان همدان تاکید کرد: منابع طبیعی ارثیه ما نیست، بلکه به عنوان امانتی در دست ماست و باید امانتداران خوبی برای آیندگان باشیم.

وی ساخت خانه در مسیر رودخانه‌ها را از چالش‌های مهم این حوزه برشمرد و گفت: اینگونه بنا‌ها در مسیر رودخانه‌ها به جفا و ناحق احداث شده است و در آینده مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

دادستان همدان خاطرنشان کرد: حفظ منابع طبیعی از مسائل مهم و کلیدی حال حاضر کشور محسوب می‌شود و مردم باید از مزایای آن بهره‌مند شوند.

حمزه اظهار کرد: بخش اعظمی از پدیده گرد و غبار و ریزگرد‌ها در شهر‌های مختلف کشور ناشی از کاهش پوشش گیاهی و از بین رفتن جنگل‌ها و مراتع و قطع بی رویه درختان است.

وی یادآورشد: در هفته منابع طبیعی باید درباره اهمیت منابع طبیعی و مزایای کاشت نهال بسیار گفته شود تا مردم بدانند چه نعمت و ثروت عظیم الهی را دراختیار دارند و در حفظ این منابع ارزشمند مشارکت کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت و ارزش‌های بالای زیست محیطی منابع طبیعی، گفت: حفظ منابع طبیعی اولویت اصلی ماست و برای حفظ انفال و حقوق بیت المال از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

اسفندیار خزایی افزود: در طول هفته منابع طبیعی برنامه‌های متخلفی برای ترویج سنت حسنه درختکاری و فرهنگ سازی حفظ این منابع صورت گرفته و در این هفته بیش از ۱۰۰ هزار اصله نهال در بین مردم توزیع و غرس می‌شود.

وی با بیان اینکه حفظ جنگل‌ها و مراتع به معنای قرار دادن این ثروت در ویترین نیست، گفت: باید در حفظ، توسعه و بهره برداری از منابع طبیعی اولویت‌ها مشخص شود.

۱۵ تا ۲۱ اسفند به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار