فرمانده انتظامی مازندران از به کارگیری 7 هزار نیروی پلیس برای تامین امنیت نوروز 97 در استان خبرداد.
کد خبر: ۵۷۶۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲ 08 March 2018

به گزارش تابناک : سردارسید محمود میرفیضی در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های خبری استان در ساری با تبریک میلاد با سعادت دخت نبی مکرم اسلام و روز زن و مادر گفت: توجه به مطالبات مردم و پاسخ به خواسته های آنان از مهمترین ماموریت های نیروی انتظامی است.
وی  تصریح کرد: نگاه پلیس به موضوع چهارشنبه آخر سال نگاه تعاملی است و هرجا که امنیت مردم به مخاطره بیافتد پلیس از هرگونه تلاشی حتی تا پای جان خود فروگذار نخواهد کرد. 
فرمانده انتظامی مازندران با تاکید بر رویکرد محله محوری و کوچه محوری با حضور خانواده ها در کنار فرزندان در اجرای این مراسم، تصریح کرد: سلب آسايش ديگران، وسيله خوبي براي شادي و سرگرمي نيست و از جوانان و نوجوانان عزیز انتظار می رود، با اشتباهات خود، اندوه و ماتم را جايگزين شادي آغاز سال نو نكنند.
میرفیضی از برخورد قاطع پلیس و دستگاه قضائی با هنجار شکنان در چهارشنبه آخر سال خبر داد و اظهار داشت: در اجرای طرح پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال واحد های صنفی عرضه کننده مواد محترقه تا پایان تعطیلات نورزوی 97 پلمب شده و اجازه فعالیت به آنان داده نخواهد شد و همچنین خودروهایی که اقدام به سلب آسایش مردم کنند نیز تا پایان این مدت توقیف خواهند بود .
وی از افزایش 51 درصدی کشفیات مواد محترقه و دستگیری 84 نفر از عاملان تهیه و توزیع مواد محترقه در استان خبرداد و گفت: کسانی که با تهیه و فروش مواد محترقه موجب اخلال در نظم و امنیت عمومی و آسایش و آرامش مرم شوند نیز تا پایان ایام نوروزی در بازداشت خواهند بود.
فرمانده انتظامی استان مازندران از شروع طرح های نوروزی استان از 25 اسفندماه با شعار " آرامش بهاری با نظم و امنیت" خبر داد و گفت:  علاوه بر استفاده از یک هزار و 500 گشت خودرویی، موتوری، پیاده و گشت های نظارتی و تلفیقی از ظرفیت نگهبانان محله، پلیس های افتخاری و همیاران پلیس نیز در اجرای طرح های انتظامی و ترافیکی استفاده خواهد شد .
میرفیضی از بکارگیری 733 گشت پلیس راه و پلیس راهنمایی و رانندگی به منظور روان سازی ترافیک در محورها و معابر شهری و برون شهری خبر داد و اذعان داشت: در بحث پیشگیری انتظامی در حوزه های آگاهی، کلانتری ها و پاسگاه ها و 762 واحد گشتی در این طرح ساماندهی شده اند.
وی گفت: 80 مقر انتظامی برای پاسخگویی به مطالبات مردم و مسافران نوروزی در این ایام فعالیت خواهند کرد ضمن این که واحدهای خدماتی پلیس نظیر اداره گذرنامه، اداره نظارت بر اماکن عمومی، راهور و سایر دستگاه های خدمات رسان در تعامل با نیروی انتظامی نظیر بیمه ها نیز آماده ارائه خدمت به مردم در ایام تعطیلات نوروزی هستند.
فرمانده انتظامی استان مازندران  گفت: در حوزه راهنمایی و رانندگی 141 هزار گواهینامه صادر شده که این رقم با توجه به افزایش 14 درصدی آن نشان دهنده افزایش حجم تردد های خودرویی در استان است.
وی از شماره گذاری 6هزار و 700 خودرو در سال 96 خبر داد و گفت در یک سال گذشته 540 میلیون تردد در سطح استان به ثبت رسیده است که بیشترین حجم تردد ها مربوط به محور "قائم شهر به ساری" بوده است .
سردار میرفیضی با اشاره به وقوع 9 هزار و 971 مورد تصادف در محورهای درون شهری و برون شهری استان تصریح کرد: 46 درصد تصادفات در حوزه دروشهری و 54 درصد آن در حوزه برونشهری بوده است که از این میزان تصادفات 5 درصد منجر به فوت 85 درصد منجر به جرح و 10 درصد خسارتی بوده است .

میرفیضی با بیان این که 2 و 2 دهم درصد از کل تصادفات کشور در استان مازندران به وقوع پیوست ، اظهار داشت: این رقم نشان دهنده قانونمندی مردم استان و همکاری مردم با پلیس است ضمن این که با کاهش 5 درصدی تصادفات منجر به فوت در استان شاهد روند کاهشی تصادفات فوتی در استان هستیم .
سید محمود میرفیضی از تشکیل 2 هزار و 267 پرونده قاچاق و انهدام 11 باند عمده قاچاق کالا و ارز در استان طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده 350 میلیارد ریال بوده است که از افزایش 21 درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار بوده است .
وی کشف قاچاق چوب و محصولات جنگلی را از عمده ترین کشفیات کالای قاچاق در استان عنوان کرد و گفت : در یک سال گذشته بالغ بر 229 تن چوب و محصولات جنگلی قاچاق از قاچاقچیان کشف شد که در مقایسه با سال قبل 48 درصد رشد داشته است .
فرمانده انتظامی مازندران از دستگیری یک هزار و 519 متهم به کلاهبرداری در استان خبر داد و گفت: ارزش ریالی کلاهبرداری های کشف شده در استان بالغ بر 320 میلیارد ریال بوده است که در این راستا 143 کلاهبردار حرفه ای نیز شناسایی و دستگیر شدند .
میرفیضی از کاهش 100 درصدی سرقت های خشن و 80 درصدی سرقت های مسلحانه در استان نیز خبر داد و گفت: 77 درصد سرقت ها منجر به کشف شد و 167 باند سرقت در استان متلاشی شد .
وی با اشاره به افزایش 20 درصدی کشفیات مواد مخدر از کشف 3 تن و 300 کیلو انواع مواد مخدر در استان نیز خبر داد و گفت: با اجرای یک هزار و 935 عملیات پاکسازی مناطق آلوده در استان 76 باند حرفه ای تهیه و توزیع مواد مخدر در استان متلاشی شد که با افزایش 44 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه بوده است .
میرفیضی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه پلیس مبارزه با مواد مخدر از برگزاری 245 کلاس آموزشی در حوزه های پیشگیری از موادمخدر برای خانواده ها، اصناف، ادارات و مراکز آموزشی خبر داد .
فرمانده انتظامی استان با اشاره به افزایش 17 درصدی جرائم اینترنتی در استان از تشکیل 1320 پرونده تخلفاتی در حوزه پلیس فتا خبرداد و گفت: 29 درصد این جرائم در حوزه مسائل و مشکلات مالی، 24 درصد با موضوع نشر اکاذیب، 9 درصد کلاهبردای، 4 درصد اخاذی و 13 درصد مربوط به مزاحمت های اینترنتی بوده است ضمن اینکه 3 هزارو 480 کارگاه آموزشی برای ارتقاء سواد رسانه ای کاربران در استان تشکیل شده است .
سید محمود میرفیضی با اشاره به صدور 140 هزار گذرنامه در یکسال گذشته، گفت: در بحث نظارت بر اماکن عمومی از 55 هزار واحد صنفی در سطح استان بازدید شد که از این تعداد 7 هزار و 410 واحد صنفی پلمب شد و به 15 هزار واحد صنفی هم اخطار پلمب داده شد .
وی از ثبت 522 هزار تماس تلفنی با مرکز فوریت های پلیسی 110 خبر داد و گفت : این رقم در مقایسه با سال گذشته 58 درصد افزایش داشته است .
این مقام مسئول انتظامی استان با اشاره به رویکرد های نظارتی مردم بر پلیس از ثبت 51 هزار تماس های مردم با دفتر نظارت همگانی پلیس و افزایش 51 درصدی رضایت مردم از عملکرد نیروی انتظامی خبر داد .
فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به این که یکی از مهمترین اقدامات پلیس در حوزه های اجتماعی است، گفت: در سال جاری 6 هزار نفر به مرکز مشاوره و مددکاری فرماندهی انتظامی استان مراجعه و ازخدمات مشاوره ای کارشناسان این مرکز استفاده کردند که این رقم با افزایش 11 درصدی مواجه بوده است .
وی با اشاره به ارجاع 21 هزار پرونده به مراکز مددکاری و مشاوره کلانتری ها، گفت: 75 درصد پرونده های ارجاعی به کلانتری ها و مراکز انتظامی منجر به مصالحه شد ،ضمن این که با توجه به مطالبات مردمی در بحث مهارت های زندگی نیز 365 جلسه آموزشی در سطح استان برگزار شد که 157 هزار نفر از شهروندان در مراکز آموزشی، مدارس و سازمانهای دولتی .از این کلاس ها بهره مند شده اند .
فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه از برپایی 256 نمایشگاه تخصصی در استان خبر داد و گفت: در حوزه امنیت شرایط خوبی را در استان شاهدیم و پلیس افتخارش این است که خادم بهترین مردم دنیاست .

 

 

 

منبع : صدا و سیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار