استاندار مازندران گفت : اقتصاد مقاومتی را دولتی نکنیم و طرح های اقتصاد مقاومتی نباید به گونه ای عملیاتی شود که نیاز به اعتبار دولتی داشته باشد.
کد خبر: ۵۷۶۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸ 08 March 2018

به گزارش تابناک : محمد اسلامی روز پنجشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مازندران در ساری افزود : باید طرح های اقتصاد مقاومتی را به سمتی پیش ببریم که اعتبار و اجرای آن از سوی مردم و یا نهادهای مردمی انجام شود.
نماینده عالی دولت در مازندران با اعلام این که در این خطه شمال کشور برای سال جاری طرح های اقتصاد مقاومتی با اتکاء به اعتبار دولتی برنامه ریزی شده است ، علت ناموفق بودن اجرای این طرح ها را هم ناشی از اتکاء آن به اعتبار دولتی برشمرد.
اسلامی که آبان ماه 96 از سوی هیات دولت به عنوان استاندار مازندران منصوب شد، خواهان تغییر در برنامه اقتصاد مقاومتی این استان شد.
ستاد اقتصاد مقاومتی مازندران در سال جاری 47 پروژه را در دستور کار قرار داد که این برنامه بنا بر اذعان دبیر ستاد موفقیتی نداشته است.
** انتخاب مسئول ستاد اقتصاد مقاومتی در شهرستان ها 
استاندار مازندران گفت که برای پیشبرد برنامه های اقتصاد مقاومتی در این استان برای سال آینده مدیران کل دستگاه های اجرایی به عنوان رئیس معین این ستاد در شهرستان ها انتخاب می شوند.
اسلامی اجرای این برنامه را باعث نهادینه شدن کارکردها در ستاد اقتصاد مقاومتی و تسریع در اجرای طرح ها در این حوزه برشمرد.
وی برنامه ستاداقتصاد مقاومتی را در مازندران برای سال آینده بر 12 محور اعلام کرده است.
** نبود تعامل بین بخشی علت ناکامی طرح های اقتصاد مقاومتی در مازندران 
دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی در مازندران هم ناکامی طرح های این ستاد را در این خطه شمال کشور در سال جاری ناشی از نبود تعامل بین بخشی در دستگاههای اجرایی دانست.
محمد نوربخش در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مازندران در ساری گفت : در سال جاری ستاد اقتصاد مقاومتی در این استان 47 پروژه را در دستور کار قرار داده که در قالب 354 عملیاتی شد.
** خروج دولت از تصدی گری 
مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت که طرح اقتصاد مقاومتی را در روستای 'دادوکلا' بخش دودانگه شهرستان ساری در دستور کار دارد نیز در این نشست راز رونق کسب و کار در کشور را خروج دولت از تصدی گری دانست.
محمد حسین حسین زاده گفت : دولت باید در حوزه اقتصاد به سیاستگذاری و نظارت بپردازد و کارها را به بخش خصوصی واگذار نماید.
بانک قرض الحسنه رسالت در اجرای برنامه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، تاکنون طرح مشاغل خانگی را در 3 روستای کشور از جمله مازندران اجرا کرد.
این بانک در اجرای این طرح مشاغل خانگی را در روستای دادو کلا شهرستان ساری اجرایی کرد که تاکنون 10 خانوار این روستا تولیدات صنایع دستی آنها با کمک این بانک به بازار رسید.
ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مازندران قرار بود امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دکتر محمد جواد جهرمی برگزار شود که به دلیل شرایط نامساعد جوی و لغو پرواز تهران- ساری این سفر انجام نشد.
وزیر ارتباطات و فناوری از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کشور که به ریاست دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری راهبری می شود به عنوان جانشین فرماندهی ستاد در مازندران انتخاب شد.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار