سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان تاکید کرد: انتظار از انگلیس و دیگر کشورها این است که منافع زودگذر اقتصادی شان را با صلح و امنیت بین المللی معامله نکنند.
کد خبر: ۵۷۶۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹ 08 March 2018

به گزارش تابناک  : بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات و موضع گیری های ضدایرانی مقامات انگلیسی و سعودی در سفر محمد بن سلمان به لندن، ضمن محکوم کردن چنین همنوایی های غیرمسئولانه اظهار داشت: طنز جالبی است که مقامات انگلیسی در دیدار با مقامات کشوری مانند عربستان سعودی که متجاوز به یمن و عامل بروز فاجعه انسانی و جنایت جنگی در این کشور است و سال هاست اصلی ترین منبع، مروج و حامی افراط گرایی، تروریسم و جنگ افروزی در خاورمیانه و جهان است، اقدام به بیان چنین مواضع و اظهاراتی علیه ایران می کنند.

وی افزود: حمایت های سیاسی و تسلیحاتی انگلیس و برخی دیگر از کشورها مانند آمریکا از عربستان سعودی تهدیدی علیه امنیت، صلح و ثبات کل منطقه است. اینگونه همنوایی های انگلیس با ریاض، مسئولیت این کشور را در شکل گیری، تشدید و تداوم  بحران های منطقه غرب آسیا سنگین تر و رسیدن به صلح و همکاری بین کشورهای منطقه را دشوار، طولانی و پرهزینه تر می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان افزود: انتظار از تمام کشورهای جهان و از جمله انگلیس و بصورت کلی از جامعه بین المللی این است که در اقدامی مسئولانه ریاض را برای توقف جنگ و خونریزی در یمن و صدور اندیشه های افراطی و تروریستی تحت فشار و بازخواست قرار دهند و منافع زودگذر اقتصادی شان را با صلح و امنیت بین المللی معامله نکنند.

 

 

 

منبع : الف 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار