6میلیارد دلار برای بیابان زدایی درسال 97اختصاص یافت
6 میلیارد دلار اعتبار در قالب بودجه سال 97 از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های آبخیزداری و بیابان زدایی پیش بینی شده است و باید اذعان داشت که سال خوبی را در این خصوص پیش رو داریم.
کد خبر: ۵۷۵۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰ 07 March 2018

به گزارش تابناک البرز، به گفته رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کاشت نهال در 50 هکتار از اراضی جنوبی البرز و کمربند سبز تهران از جمله طرح هایی است که در جهت توسعه سرانه های فضای سبز و کاهش آثار ریزگردها در دستور کار قرار دارد.

خلیل آقایی با بیان اینکه مشکل کم آبی در کشور با اجرای طرح های آبخیزداری برطرف می شود، افزود: در این زمینه باید تلاش مضاعفی داشته باشیم و از سویی نیز گستره توسعه اعتبارات به صورت استانی و شهرستانی، ظرف یک سال با اجرای طرح های آبخیزداری جلوه بارز خود را نشان دهد.


وی همچنین با اشاره به اینکه تکمیل طرح های ملموس و قابل بهره برداری و مشهود برای مردم، سیاست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور است، گفت: به دنبال تبلیغات نیستیم و معتقدیم که خدمت مسئولان در نگاه مردم جلوه گر خواهد بود.


رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اجرای طرح کاداست را دیگر برنامه اولویت دار این سازمان اعلام کرد و اظهار داشت: با اجرای این طرح وضعیت بسیاری از مستثنیات و اختلافات موجود در اراضی ملی تعیین تکلیف خواهد شد.


وی افزود: با این رویکرد اولویت ما در سال 97 اجرای طرح کاداست در جنگل ها است و تلاش می کنیم تا آخر سال 98 در تمامی اراضی ملی این طرح نهایی شود.


آقایی در ادامه همچنین با اشاره به برنامه های بیابان زدایی سازمان مراتع کشور، بیان کرد: از گذشته تاکنون، تنها 5 هزار هکتار از اراضی کشور در کانون ریزگردها مشمول طرح بیابان زدایی قرار گرفته بود اما امروز 30 هزار هکتار از عرصه ها و کانون های بحران خیز مالچ پاشی شده است.


رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه با بیان اینکه عرصه منابع ملی عرصه گسترده ای است، تصریح کرد: همه قوا باید برای حفاظت از منابع طبیعی کمک کنند.


وی فرهنگسازی در حفاظت از منابع طبیعی را امری مهم خواند و افزود: ترویج و توسعه کاشت نهال بجای سبزه عید باید در برنامه ها قرار گیرد؛ ضمن اینکه اجرای طرح بزرگی با مشارکت مردم برای کاشت نهال نیز اولویت دیگری است که در برنامه های این سازمان قرار دارد.


آقایی گفت: توقف بهره برداری از جنگل ها نیز به عنوان یکی از مهمترین سیاست های این سازمان در دستور کار قرار دارد و از اول اسفندماه هرگونه بهره برداری متوقف شده و فقط جنگل های جلگه ای مجوز برداشت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار