امسال، دیگر دومین سالی است که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در روزدرختکاری، نهال میوه می‌کارند. ایشان امسال نهال‌های انجیر و زردآلو، و سال گذشته سیب و گیلاس کاشتند.
کد خبر: ۵۷۵۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹ 06 March 2018

به گزارش تابناک : امسال، دیگر دومین سالی است که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در روز درختکاری، نهال میوه می‌کارند. ایشان امسال نهال‌های انجیر و زردآلو، و سال گذشته سیب و گیلاس کاشتند.

رهبر انقلاب سال گذشته دلیل کاشت نهال میوه را اینگونه توضیح دادند و اشاره کردند: «یک نفری در این یادداشت‌های مردمی که برای من هر روز می‌آید، به من نوشته بود که چرا درخت میوه نمیکارید؟ لذا امسال درخت میوه کاشتیم؛ یکی سیب است و یکی هم گیلاس».

ایشان سال گذشته درباره اهمیت درختان میوه در کشور و غلط بودن واردات میوه خارجی تاکید کرده و افزوده بودند: «درخت میوه‌دار، این امتیاز را هم دارد که میوه‌ی لذیذِ مخصوص ایران را به مردم میدهد. انواع میوه‌های ما که خیلی هم متنوّع است، با امثال خودش در کشورهای دیگر تفاوت دارد؛ آن‌طور که برای من نقل کردند، میوه‌های ما شیرین‌تر، خوش‌طعم‌تر، آبدارتر و مطلوب‌تر است؛ گرچه حالا شنیدم که متأسّفانه میوه هم وارد میشود؛ جزو کارهای غلط، یکی وارد کردن میوه است که جز در موارد ضرورت و در حدّ ضرورت، مسئولین بایستی جلوی این کار را بگیرند.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از دوره ریاست جمهوری تاکنون هرسال برنامه درخت‌کاری داشته‌اند و همواره شعار « هر ایرانی یک درخت» در بیانات ایشان مورد تاکید بوده است.‌

منبع: khamenei.ir
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار