فرمانده انتظامی مازندران از کشف 140 میلیارد ریالی کلاهبرداری ها و انهدام هشت باند کلاهبرداری در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۵۷۴۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸ 05 March 2018

به گزارش تابناک : سردار سید محمود میرفیضی اظهار داشت: کلاهبرداری و سایر جرائم مالی و اقتصادی نتیجه وقوع یک اشتباه و یا غفلت نیست، بلکه نتیجه یک فرایند آگاهانه، عمدی و فریبکارانه توسط افرادی سودجو برای کسب منفعت و موقعیت به شکل خلاف قانون است.
فرمانده انتظامی استان مازندران، توسل به روش های متقلبانه، سوء نیت و قصد فریب را از جمله خصوصیت کلاهبرداران عنوان کرد و اذعان داشت: اکثرا این افراد دارای ظاهری آراسته و قدرت بیان فوق العاده ای هستند که با مهندسی اجتماعی و کسب اعتماد طعمه های خود اقدام به کلاهبرداری از آنان می کنند.
سردار میرفیضی از کشف 140 میلیارد ریالی کلاهبرداری ها در استان مازندران طی 11ماهه سال 1396خبر داد و گفت: در این رابطه 8 باند کلاهبرداری توسط پلیس آگاهی این فرماندهی و دیگر عوامل انتظامی شناسایی و متلاشی شد.
میرفیضی از کشف 85 درصدی کلاهبرداری ها در سطح استان طی این مدت خبر داد و اظهار داشت: بیشترین جرائم کلاهبرداری مربوط به کلاهبرداری با استفاده از مدارک جعلی و اخذ دسته چک بانکی، صدور چک بلامحل و کلاهبرداری های اینترنتی کارت به کارت بوده است.
وی با اشاره به این که کلاهبرداری های اینترنتی و کلاهبرداری با چک های جعلی، فاقد اصالت و بلامحل از متداول ترین روش های کلاهبرداری است به شهروندان توصیه کرد: ضمن پرهیز از توجه به تماس هایی با پیغام برنده شدن آنان در مسابقات پیامکی، هوشیاری در معاملات اقتصادی و تأمل در انجام معاملات وسوسه انگیز از پذیرش چک‌های فاقد اصالت و خرید اشیاء گرانقیمت از افراد ناشناس خودداری کنند و هیچگاه رمز کارت عابر بانک خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.
فرمانده انتظامی مازندران در خاتمه از مردم، خواست: برای جلوگیری از سوء استفاده کلاهبرداران و شیادان ضمن توجه به هشدارهای پلیسی در صورت برخورد با چنین افرادی مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام کنند.

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار