سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: نمایندگان درخواست کننده استیضاح از صحبت‌های وزیر راه و شهرسازی قانع نشدند در نتیجه درخواست استیضاح به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شد.
کد خبر: ۵۷۴۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶ 05 March 2018

به گزارش تابناک : صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه شب گذشته کمیسیون عمران مجلس جلسه‌ای دو ساعته با وزیر راه و شهرسازی برای پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان برگزار کرد، گفت: در این جلسه تعدادی از نمایندگان مجلس که خواستار استیضاح وزیر راه و شهرسازی بودند سوالاتی را از آخوندی پرسیدند، اما نمایندگان از پاسخ‌های وزیر راه و شهرسازی قانع نشدند.

وی در ادامه افزود: سوالات نمایندگان در 5 محور مطرح شد. محور اول درباره عدم توانایی وزیر راه و شهرسازی و وزیر کار در مواجه با بحران‌های حمل و نقلی، محور دوم درباره عدم نظارت بر سیستم ناوگان هوایی و ریلی و بروز مشکلات بسیار در این حوزه و در نهایت مرگ بسیاری از هموطنان به دلیل عدم اجرای برنامه‌های ارائه شده به مجلس در نوسازی ناوگان حمل و نقلی، محور چهارم بی‌انگیزگی دو وزارتخانه راه و شهرسازی و وزارت کار، رفاه و تعاون و محور پنجم عدم پاسخگویی مسئولان به نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بروز حوادث اخیر از جمله محورهایی بود که نمایندگان از وزیر راه و شهرسازی و وزیر کار سوال کردند.

سخنگوی کمیسیون عمران، اظهار کرد: در مورد استیضاح وزیر راه و شهرسازی، کمیسیون عمران هیچ نظری نمی‌دهد و تنها جلسه تخصصی با نمایندگان سوال کننده برگزار می‌کند.

بدری بیان کرد: متأسفانه نمایندگان از جلسه دیروز قانع نشدند و در نهایت درخواست استیضاح به هیئت رئیسه مجلس ارائه شد تا در اولین فرصت در صحن علنی اعلام وصول شود.

 احتمال استیضاح وزیر راه و شهرسازی در سال آینده قوی‌تر است

در ادامه سید ابوالفضل موسوی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه طبق آیین‌نامه مجلس زمانی که تعداد درخواست کنندگان استیضاح وزیر به بیش از 10 نفر برسد این درخواست بررسی می‌شود، گفت: تعداد امضاکنندگان استیضاح وزیر راه و شهرسازی به 21 نفر رسیده و در نتیجه این درخواست به هیئت رئیسه مجلس ارجاع می‌شود.

وی در ادامه افزود: در جلسه شب گذشته تعدادی از درخواست کنندگان استیضاح از وزیر راه و شهرسازی سوالاتی پرسیدند و بحث‌های مفصلی درباره حوزه حمل و نقلی مطرح شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس درباره زمان برگزاری استیضاح وزیر راه و شهرسازی، گفت: هم اکنون اولویت بررسی مجلس برنامه بودجه است در صورتی که شورای نگهبان برنامه بودجه را به مجلس ارجاع دهد، استیضاح وزیر راه و شهرسازی به سال آینه موکول می‌شود.

وی تأکید کرد: موضوع استیضاح وزیر راه و شهرسازی در صورتی که در مجلس مطرح شود، دولت و وزیر راه و شهرسازی ظرف مدت 10 روز باید به مجلس مراجعه کند.

موسوی تأکید کرد: درخواست استیضاح وزیر راه و شهرسازی هم اکنون به هیئت رئیسه مجلس ارجاع داده شده است و فردا زمان رسیدگی به این موضوع و برنامه بودجه مشخص می‌شود.

گفتنی است، تعدادی از نمایندگان درخواست استعفا از وزیر راه و شهرسازی را داشتند، اما وزیر راه و شهرسازی درباره این درخواست گفت در حادثه قطار تهران – مشهد من درخواست استعفا دادم و مشکلی با این موضوع ندارم، اما اکنون برای روشن شدن چگونگی حادث شدن واقعه و اعمال حق و حقوق دست‌اندرکارانصنعت هوایی کشور مقاومت کرده و استعفا نمی‌دهم تا حقیقت پایمال نشود.

 

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار