مواضع انقلابی امام جمعه موقت ماسال؛
تابناک / امام جمعه موقت ماسال با اشاره ضمنی به حوادث پیرامونی امام جمعه ایلام گفت: دیدیم که برخی در این چند روزه در پاسخ انتقادات می‌گویند به فلان جا نزدیک نشوید اینجا مین‌گذاری است! این حرف‌ها زشت است. اگر شما نماینده رهبری هستید باید در عمل هم نشان دهید که تابع رهبری هستید و انتقاد پذیر باشید.
کد خبر: ۵۷۳۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۶ 03 March 2018

تابناک / امام جمعه موقت ماسال با اشاره ضمنی به حوادث پیرامونی امام جمعه ایلام گفت: دیدیم که برخی در این چند روزه در پاسخ انتقادات می‌گویند به فلان جا نزدیک نشوید اینجا مین‌گذاری است! این حرف‌ها زشت است. اگر شما نماینده رهبری هستید باید در عمل هم نشان دهید که تابع رهبری هستید و انتقاد پذیر باشید.

حجت الاسلام عبدالحسین فنایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ماسال با اشاره اثرات تقوا و استغفار در زندگی بشر گفت: رهبانیت در دین اسلام رد شده است و عزلت نشینی تنها در حد مشخصی در سیره معصومین دیده می شود.

 

چرا وقتی کسی انتقادی صادقانه می‌کند می‌خواهیم دهانش را ببندیم؟ / اگر خبرنگاران ارزشی حرف نزنند بیگانگان حرف خواهند زد


امام جمعه موقت ماسال با بیان اینکه افراط در عبادت و عزلت به معنای عام آن در دین اسلام رد است، اظهار داشت: خانواده و اجتماع در دین اسلام مهم ترین معبد، پایگاه و جایگاه خودسازی است.
وی افزود: در احادیث داریم که اگر عبادت را ۱۰ جز کنیم، ۹ جز آن کسب روزی حلال است. لذا انسان در بازار و در میان خلق خدا ساخته و پخته می شود.


امام جماعت مسجد جامع شاندرمن خاطر نشان کرد: در احادیث داریم که زنی که وضع حمل می‌کند گناهانش آمرزیده می‌شود و شیر دادن و بیداری کشیدن بر بالین فرزندان به عنوان حسنات و جایگاه های خودسازی ذکر شده است.
حجت الاسلام فنایی خانواده را معبد خودسازی در دین اسلام برشمرد و تاکید کرد: در روایتی از پیامبیر خدا داریم که اگر مردی در میان خانواده اش بنشیند و با محبت به یکدیگر نگاه کنند همین که در چنین حالی نفس بکشند بالاتر از اعتکاف در مسجد من است.
خطیب نماز جمعه ماسال با اشاره به سالروز وفات حضرت ام البنین عنوان کرد: ایشان فرزندانی تربیت کردند که کل عالم را متحول کردند. زنی که خود معلم وفا و ولایتمداری بود و این فرهنگ را به فرزندانشان منتقل کردند تا جایی که ۴ پسرشان در راه ولایت به شهادت رسیدند.
حجت الاسلام فنایی مردان موفق را نتیجه وجود زنانی موفق دانست و تاکید کرد: بزرگانی همچون امام خمینی و علامه طباطبایی همسرانی داشتند که در همه عرصه ها همپای مردانشان ایستادند و همراهی کردند.
امام جمعه موقت ماسال ضمن معرفی کتاب “دختر شینا” به عنوان کتابی شاخص در برای تبیین زحمات همسران شهدا گفت: در خاطرات انقلاب اسلامی هست که مادر شهیدی خدمت حضرت امام رسید و تصاویر فرزندان شهیدش را تک تک بیرون آورد و به امام معرفی کرد. در عکس سوم امام خمینی به گریه افتادند. آن مادر شهید عکس ها را جمع کرد و گفت این همه شهید را دادیم تا اشک شما را نبینیم.
حجت الاسلام فنایی با اشاره به شهادت شهید ماسالی الاصل قائله دراویش گفت: صبر این مادر را دیدید که چگونه درباره فرزندش و تقدیم آن به اسلام سخن گفت.

خطیب نمازجمعه ماسال با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز اظهار داشت: اسلام بسیاری از سنت های جاهلیت را مثل ربا به کلی رد کرد و برخی را مثل ماه های حرام، تایید کرد و برخی از سنت های دوران جاهلیت را اصلاح کرد به این معنا که زوایای بد آن سنت را حدف و بخش های خوبش را حفظ کرد.
وی افزود: خانه تکانی و صله ارحام از بخش های بسیار خوب برای ایام نوروز است.
حجت الاسلام فنایی با اشاره به ۱۴ اسفند روز نیکوکاری گفت: اگر برای عزیزانمان چیزی خریدیم برای نیازمندان هم وسیله ای بخریم و این فرهنگ را به فرزندانمان منتقل کنیم.
امام جمعه موقت ماسال با بیان اینکه خرید کالای ایرانی در این ایام خود نوعی از احسان و نیکوکاری است، تاکید کرد: طبق بررسی‌ها اگر میزان گندمی که ایرانیان برای سبزه عید مصرف می‌کنند را صرفه جویی کنند میتوان مصرف یک سال نان ۱۱ هزار ایرانی را تامین کرد. عقلانی است که بجای سبزه از کاشت نهال خصوصا درخت های میوه استفاده کنیم.
امام جماعت مسجد جامع شاندرمن با اشاره به تصادفات بسیار زیاد در شهرستان ماسال گفت: یک ماه از تصادف جوان قبلی نگذشته، جوانی دیگر را در تصادفات از دست دادیم. خانواده‌ها دست نوجوانان را بگیرند و عواقب این اتفاقات را به آن‌ها نشان دهند و از نتیجه بی‌توجهی به ایمنی بهراسانند. جوانی به چه زحمتی رشید می‌شود و بعد با یک موتور از دست می‌رود.
وی افزود: به عنوان توصیه می‌گویم؛ می‌شود پیست‌هایی راه اندازی شود تا جوان خودش را آنجا تخلیه کند تا این طور شاهد از دست رفتن جوانان مان نباشیم.

حجت الاسلام فنایی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان در خصوص لزوم رواج فرهنگ انتقاد در جامعه گفت: رهبری فرمودند از من هم انتقاد کنند. در چنین شرایطی چرا وقتی کسی حرفی می‌زند و حرفش منطقی است با او برخورد می‌کنند؟
وی ادامه داد: همین چند وقت پیش یکی از خبرنگاران شهرستان را در یکی از شهرهای همجوار در حالی که مشغول تهیه خبر از اعتصاب کارگران بود دستگیر کردند. خب این‌ها که نیروهای ارزشی ما هستند. اگر این حرف‌ها را این‌ها نزنند رسانه‌های بیگانه می‌زنند. چرا وقتی کسی انتقادی صادقانه می‌کند می‌خواهیم دهانش را ببندیم؟
امام جماعت مسجد جامع شاندرمن خاطر نشان کرد: دیدیم که برخی در این چند روزه در پاسخ انتقادات می‌گویند به فلان جا نزدیک نشوید اینجا مین‌گذاری است! این حرف‌ها زشت است. اگر شما نماینده رهبری هستید باید در عمل هم نشان دهید که تابع رهبری هستید و انتقاد پذیر باشید.
وی با بیان اینکه منتقدان باید رویکرد اصلاحی داشته باشند، عنوان کرد: انتقاد همچون هرس کردن است وقتی می‌خواهید چیزی را هرس کنید آن را از ریشه نمی‌کنید. نباید بخاطر انتقاد از یک رفتار کل حیثیت فردی را زیر سوال ببریم.
امام جمعه موقت ماسال با اشاره به نقشه‌های پیچیده دشمن گفت: این روزها تمام عالم دوباره دست به دست هم داده تا ما را زمین بزنند. دیدیم در سازمان ملل متحد از عربستان بابت کمک به یمن تشکر کردند. عربستانی که هر روز یمن را بمباران می‌کند. دعوت می‌کنند از آقای ظریف که برود آلمان بعد می‌گویند چون شما تحریم هستید به هواپیمای شما سوخت نمی‌دهیم. لذا تنها راه سرافرازی ما، ایستادگی و مقاومت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار