مدیرعامل آبفاشهری مازندران، مجموع طول شبکه اصلی وفرعی مورد نیاز در شهر ساری را بر اساس طرح ارایه شده 670 کیلومتر دانست و گفت: 317 کیلومتر از آن در این شهر احداث شد.
کد خبر: ۵۷۲۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰ 28 February 2018

به گزارش تابناک مازندران، شهرستان ساری، مرکز استان مازندران به دلیل دارا بودن جاذبه های طبیعی گردشگری همچون دریا، کوه، جنگل و رودخانه همواره یکی از نقاط مسافر خیز در ایام تعطیل بوده است که این امر در افزایش تولید فاضلاب شهری موثر بوده است. به گفته کارشناسان، سرانه تولید فاضلاب در شهر ساری 175 لیتر نفر روز برآورد می شود. بنابراین به منظور حفظ سلامت جامعه و محیط زیست مطالعه اجرای طرح جمع آوری و تصفیه فاضلاب در این شهر از سال 75 آغاز شد.

مدیر عامل آبفاشهری مازندران در این باره گفت: طرح تصفیه خانه فاضلاب ساری در 4 مدول و طی دوره 25 ساله برای جمعیت سال مقصد معادل420 هزار نفر در زمینی به مساحت 10 هکتار درنظر گرفته شد.

مهندس ذبیح الله ذاکری افزود:

مدول اول این تصفیه خانه با ظرفیت 105 هزار نفر در سال 92 به بهره داری رسید.

وی، با بیان اینکه مدول اول این طرح با فرایند لجن فعال با هوادهی متعارف عملیات تصفیه فاضلاب را انجام می دهد، تصریح کرد: مدول دوم این تصفیه خانه با تجهیزات به روز در حال ساخت است.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، مجموع طول شبکه اصلی وفرعی مورد نیاز در شهر ساری را بر اساس طرح ارایه شده 670 کیلومتر دانست و گفت: 317 کیلومتر از آن در این شهر احداث شد.

مهندس ذاکری، با بیان اینکه 2.5 کیلومتر خط انتقال نیز در شهر ساری ایجاد شد، اظهار داشت: تا کنون نسبت به جاری سازی 16هزار و 500 انشعاب اقدام شد که 85هزار نفر تحت پوشش طرح جمع آوری و تصفیه فاضلاب قرار گرفتند.

وی، ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب ساری را 96 هزار متر مکعب دانست و افزود: در حال حاضر 45 هزار متر مکعب ظرفیت این تصفیه خانه در حال بهره برداری است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار