فرماندار مهریز گفت: ورودی این شهرستان به خاطر قرار گرفتن در کنار جاده اصلی تهران ، بندرعباس و محل عبور مسافران به هیچ وجه زیبنده نیست و باید مسوولان برای ساماندهی آن اقدام کنند.
کد خبر: ۵۷۱۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۵ 26 February 2018

سید محمد رستگاری روز یکشنبه به همراه اعضای ستاد خدمات سفر شهرستان از طرح های نوروزی و وروی شهر بازدید کردند و با اشاره به نزدیکی سال جدید افزود: به رغم اینکه مدت زیادی از افتتاح ورودی شهر می گذرد احتیاج مبرم به درختکاری و زیباسازی دارد.
وی ادامه داد: برای ساماندهی ورودی شهر به عنوان دروازه جنوبی استان باید دستگاه های مختلف اجرایی به خصوص شهرداری و شورای اسلامی شهر در کنار اداره راه و شهرسازی به صورت جدی وظایف خود را انجام دهند.
فرماندار مهریز تصریح کرد: توجه به رنگ آمیزی جدول ها ، کاشت نهال ، جمع آوری تابلوهای اضافی ، نظارت بر نحوه نصب تابلوها توسط کسبه و همچنین معرفی شهرستان در طول مسیر با بنرهای مناسب از کارهای لازمی است که باید صورت گیرد.
رستگاری تصریح کرد: رسیدگی به وضعیت مبلمان شهری با انجام طرح های فرهنگی و هنری با همکاری سایر نهادها و بهره گیری از مشارکت مردم و تشکل ها باید توسط شهرداری پیگیری شود.
شهرستان مهریز افزون بر 600 اثر تاریخی و فرهنگی دارد که مرکز آن در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد و در کنار جاده شمال ، جنوب کشور( تهران ، بندر عباس و یزد ، کرمان) واقع شده است .
این شهرستان از سمت شمال به بخش مرکزی یزد، از شرق به بخش مرکزی بافق و بخش مرکزی شهرستان شهربابک استان کرمان، از سمت جنوب به خاتم و سیرجان و از سمت غرب به بخش نیر و شهرستان های ابرکوه و تفت محدود است .
شهرستان مهریز دارای یک بخش مرکزی و پنج دهستان به اسامی ارنان، بهادران، تنگچنار، میانکوه و خورمیز و 468 آبادی است .
از مهمترین صنایع دستی این شهرستان می توان از قالی بافی نام برد و نقشه‌های اصیل فرش مهریز با طرح‌های یزد و کرمان بافته و به بازار عرضه می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار