معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: 80 درصد موارد غرق‌شدگی استان‌های شمالی کشور در استان مازندران رخ داده که با اقدامات موثر استانداری مازندران موارد غرق‌شدگی و آمار مرگ‌ومیر ناشی از آن رو به کاهش است.
کد خبر: ۵۷۰۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹ 24 February 2018

به گزارش تابناک : جلسه کمیته پیشگیری از غرق شدگی در شمال کشور با حضور معاون فنی دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیروزارت بهداشت و نمایندگان دانشگاه‌های علوم پزشکی گیلان، گلستان، بابل و مازندران و دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد. 

 معاون فنی دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در این جلسه با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان‌های شمالی برای کاهش غرق‌شدگی و مرگ ومیر ناشی از آن برنامه عملیاتی تدوین کنند، خواستار طرح موضوع پیشگیری از غرق شدگی در جلسات کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان‌های شمالی جهت حساس سازی و جلب حمایت سیاست‌گذاران شد.

مغیثی با تقدیر از اقدامات سازمان‌ها و ادارات مرتبط با کاهش میزان غرق‌شدگی، گفت: مازندران می‌تواند در تدوین برنامه عملیاتی پیشگیری از غرق‌شدگی توسط دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع غرق‌شدگی نقش محوری داشته باشد.

وی بر تقویت ثبت اطلاعات و ارائه گزارش‌های مورد نیاز سازمان‌ها توسط پزشکی قانونی، ارتقاء آموزش‌های عمومی مربوط به غرق شدگی از طریق هماهنگی با صدا و سیمای ملی  تاکید کرد.

محسن اعرابی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این جلسه با ارائه گزارش غرق‌شدگی در منطقه شمال کشور، گفت:  به‌دلیل سهم ساحلی و گردشگری ویژه استان مازندران، 80 درصد موارد غرق شدگی استان‌های شمالی کشور در استان مازندران رخ داده که با اقدامات موثر استانداری مازندران موارد غرق‌شدگی و آمار مرگ‌ومیر ناشی از آن رو به کاهش است. 

در ادامه این جلسه نمایندگان دانشگاه‌های علوم پزشکی گیلان، گلستان و بابل و نمایندگان سازمان‌های مرتبط با موضوع غرق‌شدگی در استان مازندران نیز گزارش‌های مناطق تحت پوشش خود و نحوه اقدامات مدیریتی در این زمینه را گزارش دادند.

عدم نصب کافی تابلوهای هشداردهنده، مشکلات تردد وسایل نقلیه اورژانس در عملیات امداد ساحلی، غرق‌شدگی در نواحی ساحلی که توسط بخش‌های خصوصی مدیریت می‌شوند، مشکلات پرداخت حقوق و مزایای به هنگام ناجیان غریق، شنا در ساعات غیرفعال ناجیان غریق به‌ویژه شب هنگام و شنا در مناطق ممنوعه از چالش‌های مطرح در این زمینه بودند.

در استان‌های ساحلی شمالی تقویت تیم‌های ناجی غریق از حیث کمیت و تجهیز آنان به جت اسکی و موتورولانس، ایجاد کمپ‌های موقت ساحلی فوریت‌های درمان (115) ، تقویت گزارش‌های به هنگام بین دستگاهی و حمایت‌های مدیریتی استانداری‌ها کمک شایانی به کاهش موارد غرق شدگی و مرگ ناشی از آن کرده است. 

در جلسه کمیته پیشگیری از غرق‌شدگی که با حضور نمایندگان دانشگاه‌های علوم پزشکی گیلان، گلستان، بابل و مازندران و نیز سازمان‌ها و ادارات کل پزشکی قانونی، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان، امور شهری استانداری، هیأت نجات غریق استان، پدافند غیرعامل، حوادث و فوریت‌های دانشگاه، معاونت اجتماعی دانشگاه، مدیریت سلامت محیط و کار و آموزش سلامت استان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سالن اجتماعات مرکز بهداشت استان مازندران برگزار شده بود.

 

 

منبع : تنکابن 24 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار