کراتین نوعی پروتئین ساختاری است که بیرونی‌ترین لایه مو و پوست و ناخن‌ها را می سازد که بدن انسان توانایی ساخت آن را دارد.
کد خبر: ۵۶۹۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳ 22 February 2018

به گزارش تابناک : تولیدکنندگان محصولات زیبایی ادعا کردند که وجود کراتین در مکمل‌های‌شان می‌تواند به داشتن موهای قوی‌تر و درخشان‌تر کمک نماید. بیوتین که با نام ویتامین B۷ هم شناخته می‌شود نقش مهمی در متابولیزه کردن پروتئین‌ها دارد و افرادی که مبتلا به کمبود شدید بیوتین هستند عمدتا با مشکلاتی مانند ریزش موها و اگزما و شکنندگی ناخن‌ها مواجه می‌شوند.

بر اساس این خبر، مطالعات متعددی نشان می‌دهند در حالی که شما روزانه ۳۰ میکروگرم بیوتین دریافت می‌کنید دریافت بیوتین اضافی اصلا نمی‌تواند اثرگذاری این ماده را بیشتر کند. بسیاری از محققان می‌گویند که تغذیه متعادل و سالم بیوتین مورد نیاز بدن را از طریق رژیم غذایی تامین می‌نماید و بیوتین در این مواد غذایی یافت می‌شود: تخم‌مرغ، ماهی سالمون، دانه‌های آفتابگردان، سیب‌زمینی شیرین، بادام، کلم بروکلی و اسفناج.

۲. ویتامین‌های پریناتال: زنان باردار معمولا دارای موهای ضخیم و براقی هستند که خیلی سریع هم رشد می‌کنند. با این‌ حال و برخلاف باور رایج دلیلش این نیست که همه زنان باردار از ویتامین‌های پریناتال استفاده می‌کنند. درواقع، این مساله به هورمون‌های بارداری برمی‌گردد، نه به ویتامین‌ها و شواهد علمی‌ نشان داده استفاده از ویتامین‌های پریناتال برای رشد موها مفید است و تقریبا به صفر می‌رسند. پس اگر واقعا باردار نیستید اصلا لزومی ندارد که ویتامین‌های پریناتال بخورید.

۳. کراتین: نوعی پروتئین ساختاری است که بیرونی‌ترین لایه موها و پوست و ناخن‌ها را تشکیل می‌دهد. بدن انسان ذاتا کراتین می‌سازد اما تولیدکنندگان محصولات زیبایی مدعی هستند که وجود کراتین در مکمل‌های‌شان می‌تواند به داشتن موهای قوی‌تر و درخشان‌تر کمک کند. درواقع کراتین شدیدا در مقابل اسیدهای گوارشی در معده مقاومت می‌کند و مصرف مکمل آن می تواند ضرر داشته باشد.

۴. کلاژن: کلاژن هم مانند کراتین به‌طور طبیعی نوعی پروتئین ساختاری است که نرمی و صافی خاصی به پوست می‌بخشدو زمانی که تولید کلاژن همراه با افزایش سن ضعیف‌تر و کمتر می‌شود چین‌وچروک‌های پوستی هم شکل می گیرند.

۵. ویتامین C: نوعی آنتی‌اکسیدان قدرتمند است که از بدن در برابر سرطان‌های پوستی و پیری محافظت می‌کند و این اثربخشی به چند ویژگی ویتامین C بستگی دارد: تقویت تولید کلاژن، پیشگیری از تخریب کلاژن و مقابله با تشکیل ملانین. با این‌ حال مشکل اینست که حتی در حالی که مقدار زیادی ویتامین C مصرف کنید باز هم فقط بخشی از آن به پوست اختصاص داده می‌شود و به همین دلیل هم محصولات موضعی حاوی ویتامین C دارای اثربخشی بیشتری هستند.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار