در سال گذشته بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به طرح‌ های آبرسانی روستایی اختصاص یافت و امسال با تدوین لایحه ارقامی برای آبرسانی در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۵۶۹۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۰ 22 February 2018

به گزارش تابناک مازندران، معاون وزیر نیرو در حاشیه مراسم بهره برداری از طرح آب شیرین کن گلوگاه گفت: در آینده نزدیک بخش عمده‌ای از مصارف را به اتکا آب‌ های سطحی در مازندران خوهیم داشت و این اتفاق خوشایند آغاز شده است.

حمیدرضا جانباز  با بیان اینکه شاخص بهره‌مندی آب روستایی در دو سال گذشته ارتقا پیدا کرده است به گونه‌ای که پیشرفت‌ها معادل ۲۰ سال گذشته بوده است، افزود: طرح‌هایی که روی زمین مانده‌اند را با همکاری بخش خصوصی می‌توان به صورت مطلوب استفاده کرد.

جانباز با اشاره به طرح‌های آبرسانی روستایی گفت: در سال گذشته بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به طرح‌ های آبرسانی روستایی اختصاص یافت و امسال با تدوین لایحه ارقامی برای آبرسانی در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر نیرو افزود: باید توجه داشت که قبل از انقلاب کمتر از ۲۲ درصد روستا‌ها زیر پوشش آب روستایی بودند، که عقب اندگی با نگاه علمی و همت نمایندگان در مجلس شورای اسلامی برطرف خواهد شد.

جانباز گفت: برای بخش فاضلاب تلاش‌های زیادی در برنامه چهارم صورت گرفت و مناطقی از کشور ضرورت اجرای فاضلاب بیشتر احساس شود در اولویت قرار خواهد گرفت، در طول برنامه سوم و چهارم اولویت‌ها به مناطق ساحلی شمال و بخش‌هایی از جنوب و همچنین تعدادی از شهر‌های حوزه رودخانه‌ها داده شده است.

لازم به ذکر است: تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر بهشهر و طرح آب شیرین کن گلوگاه با اعتبار ۶۴ میلیارد ریالی امروز چهارشنبه ۲ اسفند ماه با حضور معاون وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

برای احداث تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر بهشهر ۲۲میلیارد ریال هزینه شد و ۵۰۰خانوار مسکن مهر بهشهر از این طرح بهره مند می شوند.

برای اتمام فازهای مختلف دیگر این تصفیه خانه، بالغ بر ۲۰میلیارد ریال اعتبار لازم است.

همچنین طرح آب شیرین ‌کن گلوگاه هم با هدف ارتقاءکیفیت و تأمین آب شرب مشترکن شهر گلوگاه و با مشارکت بخش خصوصی احداث شد.

ظرفیت تأسیسات آب‌ شیرین‌کن گلوگاه در شرق مازندران، پنج هزار و ۴۵۰ مترمکعب در شبانه‌ روز و حجم سالیانه آب تحویلی آن یک میلیون و ۹۸۹ هزار مترمکعب در سال است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار