رئیس‌جمهور آمریکا پس از آنکه هیئت منصفه دادگاه فدرال واشنگتن به طور رسمی ۱۶ فرد و نهاد روس را به اتهام دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تحت پیگرد قرار داد نسبت به آن واکنش نشان داد.
کد خبر: ۵۶۷۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲ 17 February 2018

به گزارش تابناک : دونالد ترامپ بامداد امروز شنبه به اعلام جرم بر علیه چند تبعه و نهاد روسیه به اتهام دخالت در انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا واکنش نشان داد و هیئت منصفه دادگاه فدرال واشنگتن روز جمعه اعلام کرد: ۱۳ تبعه روسیه و سه نهاد این کشور را به اتهام دخالت در انتخابات آمریکا تحت پیگرد قرار داد.

بر اساس این خبر، رئیس جمهور آمریکا در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: روسیه عملیات ضدآمریکایی‌اش را از سال ۲۰۱۴ آغاز کرد و مدتها پیش از آنکه من قصدم برای نامزد شدن در انتخابات را اعلام نمایم نتایج انتخابات تحت تاثیر قرار نگرفتند. ستاد انتخاباتی ترامپ هیچ اشتباهی مرتکب نشده و تبانی انجام نشده است.

در کیفرخواستی که روی وب‌سایت وزارت دادگستری آمریکا قرار گرفته این ۱۶ فرد و نهاد روس به نقض قوانین داخلی امریکا متهم شدند و اتهامات طرح‌شده علیه متشاکیان حمایت از ترامپ تلاش برای بی‌اعتبار کردن هیلاری کلینتون و خریداری غیرقانونی تبلیغات سیاسی را شامل می‌گردد. قوانین آمریکا می‌گوید وابستگان به نهادهای خارجی پیش از ثبت فعالیت‌های سیاسی خود در وزارت دادگستری این کشور حق انجام فعالیت‌های سیاسی در داخل خاک ایالت متحده را ندارند.

در متن این کیفرخواست یک شرکت روس به نام «آژانس تحقیقات اینترنتی» از شبکه‌های اجتماعی سواستفاده کرده و برگزاری تجمعاتی با هدف اختلاف‌آفرینی در نظام سیاسی آمریکا متهم شده و مطابق این سند این سازمان کارش را از حمله به شماری از نامزدهای انتخابات آمریکا آغاز کرد اما در میانه سال ۲۰۱۶ عملیات‌هایش را بر حمایت از فعالیت‌های انتخاباتی ترامپ و بی‌اعتبار کردن کلینتون متمرکز نمود.

 

 

 

 

منبع : ساعت ۲۴

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار