حسن عنایتی مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۴۸ هزار و ۷۴۳ هکتار از مزارع استان به کشت گندم اختصاص یافت، گفت: از این میزان سطح زیرکشت ۲۸ هزار هکتار مربوط به کشت دیم و ۲۰ هزار و ۷۴۳ هکتار به گندم آبی اختصاص یافته است.
کد خبر: ۵۶۶۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶ 15 February 2018

به گزارش تابناک : حسن عنایتی مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۴۸ هزار و ۷۴۳ هکتار از مزارع استان به کشت گندماختصاص یافت، گفت: از این میزان سطح زیرکشت ۲۸ هزار هکتار مربوط به کشت دیم و ۲۰ هزار و ۷۴۳ هکتار به گندم آبی اختصاص یافته است.

وی افزود: مزارع گندم استان در مراحل دوبرگی، سه تا چهار برگی، شروع پنجه دهی، پنجه کامل و ساقه دهی قرار دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه کودپاشی در مزارع گندم آبی و دیم در دو مرحله انجام شد، افزود: از ریزمغذی‌ ها به میزان ۴۰ لیتر در ۳۵ هکتار از مزارع گندم استان استفاده شده است.

عنایتی گفت: ۱۲ هزار و ۵۵۰ هکتار مبارزه با علف هرز پهن برگ، نازک برگ و توامان در مزارع گندم آبی و دیم انجام شد.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۶۰ هکتار مبارزه با آفت حلزون، موش صحرایی و سوسک سیاه در مزارع زیرکشت گندم آبی و دیم انجام شد، افزود: تاکنون بیماری در مزارع گندم استان مشاهده نشد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه ۳۲ هزار هکتار از مزارع استان به کشت جو اختصاص یافته است، گفت: ۲۷ هزار هکتار به صورت دیم و ۴ هزار و ۸۶۰ هکتار آبی کشت شد که در مراحل شروع پنجه‌ دهی، پنجه کامل و ساقه دهی قرار دارند.

وی افزود: سرک اول و دوم در مزارع جو کودپاشی شد و هزار و ۴۷۰ هکتار از مزارع آبی و دیم مبارزه با علف‌ های هرز پهن برگو نازک برگ شده است.

عنایتی گفت: ۴۳۰ هکتار مبارزه با آفت حلزون در مزارع جو آبی و دیم انجام شده است.

 

 

 

منبع : بسیج 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار