معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه 20 هزار میلیارد تومان گردش مالی بخش کشاورزی در مازندران است، گفت: 10 درصد گردش مالی کشاورزی کشور مربوط به استان است که نشان از اهمیت کشاورزی در مازندران دارد.
کد خبر: ۵۶۶۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸ 14 February 2018

به گزارش تابناک : عزیزالله شهیدی‌فر در چهارمین نمایشگاه گل و گیاه آمل با بیان اینکه 20 هزار میلیارد تومان گردش مالی بخش کشاورزی در مازندران است، گفت: 10 درصد گردش مالی کشاورزی کشور مربوط به استان مازندران است که نشان از اهمیت کشاورزی در مازندران دارد.


وی با اشاره به اینکه مسئولان نگاه ویژه‌ای به کشاورزی از بعد پایگاه اشتغال، تولید و اقتصاد داشته باشند، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در کشاورزی جواب می‌دهد اما در سایر بخش‌ها گران قیمت است و برای تولید یک شغل در سایر بخش‌ها باید هزینه‌های گزاف صرف شود که ریسک بالایی دارد اما در بخش کشاوری این ریسک بسیار کمتر است.


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه مازندران در تولید محصولات باغی، زراعی، دام، طیور و شیلاتی در کشور دارای جایگاه مناسبی است، تصریح کرد: بخش گل و گیاه با گردش مالی 11 هزار میلیارد تومان مستقیم و دو برابر این عدد گردش غیرمستقیم در مازندران و سایر استان‌ها ظرفیت بسیار بالایی را برای تولید اشتغال دارد.


این مسئول با بیان اینکه شهرستان آمل با تولید بیش از 100 میلیون گل دارای ظرفیت بسیاری در این بخش است، افزود: مازندران بیش از 400 واحد تولیدی گل و گیاه دارد که در گل‌های شاخه بریده بیشترین میزان تولید را دارد.


شهیدی‌فر بازرگانی و صادرات را دارای اهمیت ویژه‌ای دانست و افزود: کمتر از یک درصد تولیدات مازندران به خارج کشور صادر می‌شود و همان میزان کم هم با رنج و مشقت بسیار است و باید زمینه صادرات را فراهم کنیم.


وی با بیان اینکه توجه به کیفیت محصولات صادراتی باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: محصولات باید با برندهای خاص و کیفیت‌های مناسب صادر شود تا کشش بازار را به سمت خود جلب کند.


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه در حال حاضر برخی محصولات صادراتی همانند درخت و درختچه با ظاهری بد و کیفیتی نامرغوب در حال صادر شدن است، افزود: مجوز سطح تولید از 6 هزار متر مربع به 3 هزار متر مربع کاهش دادیم تا برای تولید گل و گیاه در گل‌خانه و فضای باز معرفی شوند.


این مسئول با بیان اینکه با توجه به بحران کم آبی به دنبال پرورش لیمو ترش هستیم ادامه داد: تا سال 1400 به دنبال این هستیم که تا 20 هکتار تولید لیموترش در گلخانه را با کمک سرمایه‌گذار و تسهیلات بانکی انجام دهیم که در صورت مثبت بودن عملکرد توسعه خواهیم داد.


شهیدی‌فر در پایان گفت: با توجه به وضعیت صادرات مازندران و کشور بحث قاچاق باید به جد پیگیری شود که گام‌های خوبی برای مازندران گرفته شد که در کشور هم تاثیرگذار بود.

 

 

منبع : بلاغ 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار