مصرف روغن ماهی فواید بی شماری دارد و یکی از خواص مهم این روغن کنترل بیش فعالی کودکان است.
کد خبر: ۵۶۴۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱ 10 February 2018

به گزارش تابناک : روغن ماهی به طور خاص از بافت ماهی های چرب از جمله ماهی قزل آلا، ماهی ساردین و ماهی آزاد گرفته می شود.

بسیاری از مقامات بهداشتی جهان به مردم مصرف مقادیر زیادی از ماهی های چرب را توصیه می کنند و در ۱۰ سال گذشته نتایج مختلفی از مزایای رژیم غذایی حاوی این چربی ها گرفته شده است که برخی از آنها قابل حمایت بوده اند:

تعدادی از مزایای سلامت رژیم غذایی حاوی روغن ماهی از این قبیل است:

اسکلروز متعدد یا ام اس: مطالعات نشان داده است که اسیدهای چرب امگا ۳ به کنترل علائم افراد مبتلا به این اختلال کمک می کند.

سرطان پروستات: روغن ماهی ممکن است خطر ابتلای یک مردم به سرطان پروستات را کاهش دهد. امگا ۳ در واقع از تبدیل شدن سلولهای سالم و طبیعی به سلولهای سرطانی جلوگیری کرده و مانع از رشد غیرعادی سلولی می‌ شود.

افسردگی: روغن ماهی علاوه بر کاهش افسردگی باعث تنظیم نوسانات خلقی شده و به بهبود خلق و افزایش روحیه کمک می ‌کند. همچنین مصرف این چربی ها در دوران بارداری از ابتلای مادر به افسردگی پس از زایمان پیشگیری می کند.

بیش فعالی: روغن ماهی ممکن است علائم مشکلات رفتاری در جوانان به ویژه کسانی که به بیش فعالی مبتلا هستند را کاهش دهد.

مزایای حافظه: مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ منجر به بهبود حافظه در بزرگسالان و جوانان می شود ضمن این که به قدرت استدلال و تقویت قدرت تمرکز کمک می ‌کند. روغن ماهی جریان خون را بهبود می‌ بخشد و حتی روی هورمونها و سیستم ایمنی بدن نیز تاثیرگذار است.

مزایای قلبی: روغن ماهی نه تنها به پایین آمدن سطح تری گلیسیرید و کلسترول خون کمک می ‌کند بلکه در جلوگیری از سفت شدن عروق و پیشگیری از ضربان غیرعادی قلب نیز نقش به سزایی دارد.

حفاظت در برابر آلزایمر: شماری از مطالعات پزشکی نشان داده است که مصرف روغن ماهی به کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر، زوال عقل و حتی شیزوفرنی کمک می ‌کند.

حفاظت از بینایی: مصرف اسید چرب امگا ۳ از چشم‌ ها در برابر عارضه دژنراسیون ماکولای وابسته به سن جلوگیری می‌ کند و همچنین خطر بروز سندرم خشکی چشم را کاهش می ‌دهد.

صرع: بیماران مبتلا به صرع که از دوزهای پایین مکمل های روغن ماهی استفاده می کنند، حملات تشنج در آنها کاهش می یابد.

تاثیر ضد التهابی: روغن ماهی نقش موثری در کاهش التهاب در خون و بافت‌ ها دارد. این مکمل برای بهبود اختلالات گوارشی، سندرم روده کوتاه و بیماریهای التهابی مزمن مفید است.

 

 

منبع : رکنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار