مدیرکل امور مالیاتی مازندران گفت که بر اساس تکلیف بودجه سال 96 سهم مازندران از درآمد مالیات بر درآمد حدود یازده هزار میلیارد ریال بوده که تا کنون 97 درصد آن محقق شده است .
کد خبر: ۵۶۳۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷ 08 February 2018

به گزارش تابناک : علی اکبر حمزه ای روز چهارشنبه افزود : در 10 ماهه سال جاری بیش 10 هزار و 874 میلیارد ریال مالیات بر درآمد در مازندران کسب شده است .
در اصطلاح مالیاتی ، این گونه دریافت مالیات را ' تحقق مالیات نسبت به پیوست قانون بودجه ' می نامند که هر استان موظف است آن را در سال مالیاتی خود اخذ کند و نباید از این میزان کم شود .
حمزه ای با اظهار این که پیش بینی امور مالیاتی استان تحقق مبلغی بیشتر از سهم در نظر گرفته شده در بودجه 96 بوده است ، گفت : حتی بر اساس پیش بینی ما هم تاکنون 89 درصد از مالیات بر درآمد در مازندران محقق شده در حالی که هنوز 2 ماه به پایان سال باقی مانده است.
وی پیش بینی امور مالیاتی مازندران برای کسب درآمد مالیاتی در سال جاری را حدود 11 هزار و 100 میلیارد ریال اعلام کرد .
مدیرکل امور مالیاتی مازندران همچنین گفت که تحقق مالیات بر درآمد در مازندران در 10 ماهه سال جاری 18 درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان می دهد.
** رتبه دوازدهم مازندران در دریافت مالیات
حمزه ای رتبه مازندران را در زمینه کسب مالیات بر درآمد در میان استان های کشور ، دوازدهم اعلام کرد.
وی گفت : معافیت مالیاتی برخی از حوزه های درآمدی استان مانند گردشگری و کشاورزی سبب شده تا مازندران در این جایگاه قرار بگیرد در حالی که اگر مالیات بر درآمد این حوزه ها صفر نباشد ، جایگاه استان ارتقا خواهد یافت .
او در عین حال تاکید کرد که رتبه دوازدهم به معنای وضعیت نامناسب مازندران در اخذ مالیات بر درآمد نیست .
** توزیع بیش از 2 هزار میلیارد ریال عوارض توسعه و عمران
مدیرکل امور مالیاتی مازندران همچنین گفت که در 10 ماهه سال جاری 2 هزار و 50 میلیارد ریال عوارض عمران و توسعه روستا و شهر در استان توزیع شد .
وی افزود : با توجه به این که پارسال در مجموع حدود 2 هزار و 510 میلیارد رسال عوارض عمران شهری و روستایی در مازندران توزیع شده بود ، امیدواریم امسال هم این رقم محقق شود.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار