رئیس سازمان تعاون روستایی کشور گفت: امسال بیش از ۴۰ هزار تن مرکبات از استان‌های شمالی و جنوبی خریداری می‌شود که سهم مازندران از این مقدار ۲۹ هزار تن است.
کد خبر: ۵۶۳۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱ 07 February 2018

به گزارش تابناک : «علی اوسط هاشمی» در بازدید از سورتینگ مرکبات رامسر با بیان این‌که سازمان تعاون روستایی در چهار سال اخیر جهت ذخیره‌سازی مرکبات تولیت این بخش را بر عهده دارد، گفت: حمایت از تولیدکنندگان برای کنترل قیمت‌ها، جلوگیری از سقوط قیمت، بازاریابی مناسب و داشتن بازار مصرف با تعادل که قیمت‌ها تامین‌کننده منافع تولیدکننده و مصرف‌کننده باشد از مهم‌ترین اهداف ذخیره‌سازی مرکبات است.

وی افزود: یکی از اهداف سازمان تعاون روستایی کشور، ذخیره‌سازی محصولات است که باید بیش از ۴۰ هزار تن مرکبات را از استان‌های شمالی و جنوبی خریداری کنیم، سهم مازندران از این مقدار ۲۹ هزار تن است.

هاشمی تصریح کرد: ۱۳۰ سورتینگ در استان مازندران فعالیت دارند که زمینه انتقال و حمل به استان‌ها را عهده‌دار شدند، از این میزان یک چهارم تا به امروز به سطح استان‌های دیگر برای بازار شب عید حمل شده است.

وی افزود: ۲۰هزار تن «سیب» برای مواقع ملتهب شدن بازار که باعث تضعیف حق مصرف‌کننده می‌شود ذخیره شد.

رئیس سازمان تعاون روستایی کشور تصریح کرد: هر میزان نگاه ما به نقش جمعی، اتحادیه‌ها و تشکل‌ها قوی باشد و حلقه‌های وصل را میان بازار و مزرعه به حداقل برسانیم، به یک بازار با ثبات و متعادل دست می‌یابیم.

وی گفت: با ذخیره‌سازی به موقع و درست، استان مازندران می‌تواند در پیک مصرف و تقاضای مرکبات، در میز و سفره ایرانیان جای بگیرد.

هاشمی با اشاره به این‌که در سطح کشور بیش از ۶۰۰ فروشگاه تعاونی وجود دارد که جزو گروه‌های مرجع در سطح استان مازندران است، گفت: برپایی نمایشگاه‌ها و عرضه قابلیت‌های کشاورزان در این مکان می‌تواند زمینه‌ساز تولید انبوه محصولات کشاورزی باشد.

وی مهم‌ترین اهداف تعاون روستایی را تجارت الکترونیک، نقش‌آفرینی استارت‌آپ‌ها و میادین تره‌بار مکانیزه که بتواند از خرید مردم به روش نوین پشتیبانی کند دانست و افزود: باید خرید را ارزان‌سازی و تردد را به حداقل رساند تا سبب تضمین کیفیت کالا شود.

رئیس سازمان تعاون روستایی کشور تصریح کرد: بسط و توسعه تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها و کاهش تصدی‌گری و مردم باوری به عنوان یک اصل در دستور کار قرار دارد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار