فرمانده انتظامی مازندران گفت که باند حرفه ای که با صدور چک های بی محل و جعلی 30 میلیارد ریال کلاهبرداری کردند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۶۲۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲ 06 February 2018

به گزارش تابناک : سردار سیدمحمود میرفیضی افزود : در پی شکایت چندنفر از متصدیان فروشگاه های عرضه مواد غذایی از استان های مختلف کشور به پلیس آگاهی استان مبنی بر کلاهبرداری از آنان با چک های بلامحل ، موضوع در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی توضیح داد : کارآگاهان پلیس آگاهی با بررسی های همه جانبه و تحقیقات پلیسی با اقدامات اطلاعاتی موفق شدند متهمان را که با تشکیل باندی 3 نفره و صدور چک های بلامحل و فاقد اصالت از شاکیان کلاهبرداری کرده بودند، شناسایی کنند.
میرفیضی گفت : پس از هماهنگی های قضائی متهمان در عملیاتی ضربتی دستگیر و در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به خرید مواد غذایی و پروتئینی از چندین فروشگاه بزرگ مواد غذایی در سراسر کشور با صدور چک های بلامحل و فاقد اصالت اعتراف کردند.
میرفیضی با اشاره به کلاهبرداری 30 میلیارد ریالی این کلاهبرداران حرفه ای از 12 فروشگاه مواد غذایی در سایر استان های کشور ، تصریح کرد : اموال سرقتی از متهمان کشف و به مالباختگان تحویل داده شد.
وی با بیان اینکه این افراد که در ادامه بازجویی ها به صدور 340 فقره چک در مازندران و سایر استان های کشور اعتراف کرده اند ، گفت: پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و تحقیقات پلیس برای کشف سایر کلاهبرداری های انجام شده و شناسایی مالباختگان همچنان ادامه دارد.
فرمانده انتظامی مازندران گفت : کلاهبرداری ها و سایر جرایم مالی و اقتصادی نتیجه وقوع یک اشتباه و یا غفلت نبوده ، بلکه نتیجه یک فرایند آگاهانه ، عمدی و فریبکارانه توسط افرادی سودجو برای کسب منفعت و موقعیت به شکل خلاف قانون‌ است.
سردار میرفیضی توسل به روش های متقلبانه، سوء نیت و قصد فریب را از جمله خصوصیت کلاهبرداران عنوان کرد و اذعان داشت: بیشتر این افراد دارای ظاهری آراسته و قدرت بیان فوق العاده ای هستند که با مهندسی اجتماعی و کسب اعتماد طعمه های خود اقدام به کلاهبرداری از آنان می کنند.
وی با اشاره به این که کلاهبرداری با چک های جعلی ، فاقد اصالت و بلامحل از متداول ترین روش های کلاهبرداری است، به مردم توصیه کرد: از دریافت چک هایی که صادر کننده آن ناشناس است خودداری و در معامله با چک حتما از بانک مربوطه، کامل بودن مشخصات، موجودی و اصالت چک را استعلام کنند.
فرمانده انتظامی مازندران از شهروندان خواست، ضمن هوشیاری، در برخورد با چنین افرادی مراتب را بلافاصله به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

 

منبع : پایگاه خبری پلیس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار