مديرکل نوسازی مدارس مازندران گفت: 20 درصد کلاس‌های درس استان تخریبی بوده و نيازمند بازسازی مجدد هستند.
کد خبر: ۵۶۲۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴ 06 February 2018

به گزارش تابناک : علی شیرزاد درباره وضعیت کنونی مدارس تخریبی مازندران، در گفت‌وگویی اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار تقریبا 18 هزار و 500 کلاس درسی در استان وجود دارد که حدود 70 درصد این کلاس‌ها از استحکام نسبی لازم برخوردار هستند و حدود 20 درصد کلاس‌های درس مازندران تخریبی و غیر استاندارد بوده و نیاز به بازسازی مجدد دارند، همچنین حدود 10 درصد نیازمند مقاوم‌سازی هستند.

وی با اشاره به تخصص اعتبار دولتی برای نوسازی مدارس در مازندران، افزود: با تلاش اداره کل نوسازی مدارس، در ایام دهه فجر امسال قریب به 15 فضای آموزشی با 111 کلاس درس و هزینه حدود 17 میلیارد تومانی، آماده بهره‌برداری و تحویل به آموزش پرورش شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران گفت: علاوه بر این، نزدیک به 420 کلاس درس در استان که دارای سامانه گرمایشی غیراستاندارد بودن، استانداردسازی شدند.

شیرزاد ادامه داد: این کلاس‌ها به سیستم حرارت مرکزی مجهز شدند و همچنین نزدیک به 60 هزار متر مربع محوطه مدارسی که فاقد فضای مناسب بودند، آسفالت و مناسب‌سازی شدند که مجموعاً 21 میلیارد تومان برای این تعداد پروژه اعتبار تخصیص داده شد.

وی همایش خیران مدرسه‌ساز را فرصتی خوب برای تأمین اعتبارات مورد نیاز طرح‌های مدرسه‌سازی در استان دانست و بیان کرد: در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز برای کمک به امر مدرسه‌سازی مازندران، 23 میلیارد تومان تعهد ایجاد کردند.

مديرکل نوسازی مدارس مازندران درباره اجرای طرح برکت سال 96 در سطح مازندران، تصریح کرد: در مازندران 49 مدرسه یا فضای آموزشی داریم که بنیاد برکت، تأمین اعتبار آن را قبول کرده است و تقریبا 35 پروژه تحویل داده شد و پروژه‌های باقیمانده را در مناسب‌های بعدی تحویل آموزش پرورش خواهیم داد.

این مسئول در پایان با اشاره به افزایش طرح‌های برکت در کشور، بیان کرد: بنیاد برکت در کشور طی یک تفاهم‌نامه، یک هزار مدرسه را متعهد شد که سهم مازندران از این تعداد تاکنون 49 مدرسه بوده که در همین چند روز گذشته نیز مجدداً ستاد اجرایی فرمان حضرت امام راحل و بنیاد برکت که جزیی از آن است تفاهم‌نامه‌ای منعقد کردند تا یک هزار مدرسه دیگر در کشور ساخته شود که تلاش اداره کل نوسازی مدارس مازندران بر این است تا سهم مناسبی از آن را برای استان داشته باشد.

 

 

 

منبع : بلاغ 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار