استاندار مازندران گفت که از ابتدای سال جاری تاکنون 90 میلیون دلار مجوز برای سرمایه گذاری خارجی در این استان صادر شده است .
کد خبر: ۵۵۴۷۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹ 20 January 2018

به گزارش تابناک : محمد اسلامی در نشست مرکز خدمات سرمایه گذاری مازندران ، سهمیه پیش بینی شده برای جذب سرمایه گذاری خارجی در این استان را برای سال جاری 670 میلیون دلار اعلام کرد.
وی جذب این میزان سرمایه گذاری خارجی را نیازمند فعال تر شدن مرکز خدمات سرمایه گذاری دانست.
نماینده عالی دولت در مازندران وجود فضای اعتماد و امید در جامعه را عامل اصلی برای جذب سرمایه گذاری جدید بیان کرد و گفت : با سیاست های تک پایه امکان رشد اقتصادی وجود ندارد و همه باید تلاش کنند تا مشکلات سر راه سرمایه گذاری فعالات اقتصادی برداشته شود .
اسلامی شفاف سازی قوانین ، کم کردن بروکراسی برای سرمایه گذاران را هم از مولفه های مهم برای جذب سرمایه گذاری خارجی برشمرد.
استاندار مازندران گفت که باید هسته های مطالعاتی برای ظرفیت سازی ، ظرفیت شناسی و پشتیبانی از طرح های سرمایه گذاری صورت گیرد تا با حمایت از کار و تولید زمینه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در این استان فراهم شود.
از بدو تاسیس مرکز جذب سرمایه گذاری خارجی در سال 81 برای 36 طرح سرمایه گذاری خارجی به ارزش 4 میلیارد و 623 میلیون دلار در مازندران مجوز صادر شد.
بر اساس گزارش مرکز جذب سرمایه گذاری خارجی مازندران ، در این مدت حدود 18 طرح سرمایه گذاری خارجی به ارزش 353 میلیون دلار در این استان به نتیجه رسیده که 142 میلیون دلار آن مربوط به دوره فعالیت دولت یازدهم بوده است. 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار