استاندار مازندران گفت: تا پایان برنامه ششم میزان صادرات مازندران باید به 3 میلیارد دلار برسد.
کد خبر: ۵۵۴۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱ 19 January 2018

به گزارش تابناک : محمد اسلامی در جلسه توسعه صادرات استان مازندران اظهار کرد: وقت آن رسیده است که حرف زدن تمام شود.

وی خواستار استفاده از ظرفیت نخبگان برای توسعه کسب و کار در استان شد و افزود: باید خودمان را با شرایط موجود وقف دهیم.

استاندار مازندران با اعلام اینکه بازار رقابتی تولید کالا در استان باید شکل بگیرد، گفت: روی تنوع و کیفت کالا در استان فکر و برنامه‌ریزی مدونی داشته باشیم.

این مسئول با اشاره به ظرفیت بسیار بالای مازندران برای توسعه، تصریح کرد: کشاورزی باید کشور را نجات دهد، عرصه‌های بسیار زیاد منابع طبیعی در اختیار داریم ولی از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نمی‌شود.

اسلامی اضافه کرد: برای توسعه استان باید همه اهتمام ویژه داشته باشند، فعالان اقتصادی دلسوز استان باید حمایت شوند.

وی با اعلام اینکه زراعت چوب در استان مازندران باید تقویت شود، خاطرنشان کرد: یک ماه و نیم است که یک فعال اقتصادی 10 میلیون اصله نهال برای کاشت این محصول در اختیار استان قرار داد اما هیچ فردی در این حوزه رقبت به خرج نمی‌دهد.

اسلامی با اعلام اینکه تشکل‌های زیادی در استان مازندران در حال فعالیت هستند، بیان کرد: برای برون‌رفت از مشکلات استان باید منافع مشترک ایجاد کنیم، تشکل‌ها در استان باید ادغام شوند، مردم انتظار رفع مشکل دارند.

وی ادامه داد: باید 3 میلیارد دلار صادرات تا پایان برنامه ششم در استان برنامه‌ریزی شود.

استاندار مازندران در پایان گفت: چرا صنف طیور در استان مازندران با این همه ظرفیت و پتانسیل باید تعطیل باشد؟

کمتر حرف بزنیم/ مشکل صادرکننده‌ها جدی است

عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی مازندران نیز در این نشست اظهار کرد: سال‌های متمادی گزارش‌های زیادی از بابت توسعه صادرات شنیده می‌شود، ولی انتظار عملیاتی داریم.

وی تصریح کرد: گزارش‌های متولیان بخش صنعت و معدن در حوزه صادرات بسیار زیبا است ولی مشکل صادرات محصولات استان همچنان وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران خاطرنشان کرد: با هر بار گزارش فقط امید ایجاد می‌کنم ولی دغدغه همچنان جای خودش باقی است.

این مسئول ادامه داد: امکانات محیا است، هر روز قول دادیم، حرف زیاد زدیم ولی مشکلات بخش خصوصی در توسعه صادرات همچنان پابرجا است.

مهاجر با اعلام اینکه ظرفیت برای صادرات 2 میلیارد دلار هم در استان وجود دارد، افزود: از این ظرفیت به دلیل مشکلاتی که بسیاری از مدیران در جریان هستند، استفاده نمی‌شود.

در ادامه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران بیان کرد: سال گذشته 500 هزار تن لبنیات از استان مازندران صادر شده است، دولت در سیاست‌گذاری برای توسعه صادرات کمک می‌کند.

دلاور حیدرپور یادآور شد: در 9 ماهه امسال 120 هزار تن صادرات گل و گیاه از استان مازندران به لحاظ وزنی افزایش پیدا کرده است که نسبت به مدت مشابه که 116 هزار تن بود، روند افزایش 22 درصد به لحاظ وزنی را داشتیم.

 

 

منبع : بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار