مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران از ثبت ازدواج 21 مرد بالای 80 سال در استان خبر داد.
کد خبر: ۵۵۲۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸ 15 January 2018

به گزارش تابناک : محمدحسن بهادر ظهر دوشنبه در حاشیه سومین کمیته اسناد این اداره کل در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: ازدواج، موجب مسئولیت پذیری انسان نسبت به خود و دیگران است و نقش اساسی در سالم‌سازی فرد و اجتماع دارد.
وی ریشة بسیاری ناهنجاری‌های اخلاقی را نادیده گرفتن این سنت الهی دانست و افزود: برای تحقق این امر اصیل باید فرهنگ سازی لازم صورت گیرد و اتکای به فرهنگ غنی اسلام بهترین گزینه در فرهنگ سازی است .
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان خاطر نشان کرد: خانواده‌ها باید با کرامت و با تأسّی به دستورات دین مبین اسلام و خاندان رسالت، بخصوص حضرت زهرا علیهاالسلام، در مسئله صداق و مهریه سخت‌گیری نکنند که نمونه‌های بسیار زیبایی از این اخلاق حسنه در استان مازندران در سال جاری به ثبت رسیده است .
محمدحسن بهادر 5 و 50 و 500 هزار تومان را کمترین صداق و 1396، 1369، 1366 سکه تمام بهارآزادی را بیشترین صداق ثبت شده در این مدت عنوان کرد و اظهار داشت: برابر ماده 22 قانون حمایت از خانواده هرگاه مهریه در زمان وقوع عقد تا 110 سکّه تمام بهارآزادی یا معادل آن باشد، وصول آن مشمول مقررات ماده ( 2) قانون اجرای محکومیت‌های مالی است. چنانچه مهریه، بیشتر از این میزان باشد در خصوص مازاد، فقط ملائت زوج ملاک پرداخت است .
وی همچنین به چند مورد از صداقهای ویژه و زیبایی که در دفاترازدواج استان به ثبت رسیده است شامل یک سفر توریستی به یونان و 168 شاخه گل ارکیده، یک کوزه آب و یک کاسه نمک، 1000 لیتر آب و یک سکه طلا، یک جلد صحیفه سجادیه، یک آینه شمعدان و یک شاخه نبات اشاره کرد و افزود قرآن مجید تبرکا و تیمنا در کلیه ازدواجهای ثبت شده به چشم می‌خورد و سکه‌های تعیین شده به عنوان مهریه در بیش از 55 درصد وقایع ازدواج بین 5 الی 114 سکه و بیشتر از 36 درصد 115 الی 500 سکه و بقیه از 500 سکه بیشتر است، اشاره کرد .
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان تصریح کرد: در 9 ماهه ابتدائی سال جاری به طور متوسط 63 ازدواج در استان به ثبت رسیده است و در سال گذشته مازندران رتبه هفتم کشور را در ثبت ازدواج داشته است، ه مچنین در این مدت 21 مرد بالای 80 سال ازدواج خود را در استان به ثبت رساند د .
محمدحسن بهادر درادامه اظهار داشت: الکترونیکی شدن ثبت وقایع ازدواج و طلاق در دفاتر ازدواج و طلاق و تبادل آن با اداره ثبت احوال موجب کاهش مراجعات حضوری، پیشگیری از جعل و تخلفات در این حوزه، کاهش بروز اشتباهات در ثبت وقایع ازدواج و طلاق و ارتقای نظام حفظ و نگهداری از آنها شده است .
این مسئول در پایان بدون اشاره به وقایع طلاق در استان تلویحاً گفت: آمار نشان می‌دهد طول زندگی مشترک بیش از 25 درصد زوجین بین کمتر یک تا 3 سال و 15/5 درصد نیز از 3 تا 5 سال است و گفت بیشترین فراوانی ثبت ازدواج به ترتیب در ماههای ذی الحجه حدود 17 درصد. ربیع الاول 12 درصدو ذی العقده 10 درصدبوده و میانگین طلاق در ماههای قمری مختلف تقریباً یکسان و از نوسان خاصی برخوردار نیست . 

 

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار