شاملو در مراسم بهره برداری از طرح هادی روستایی در اسرم و سمسکنده میاندورود و ساری با بیان اینکه 39 هزار و 400 روستای کشور مشمول طرح هادی است افزود : برای اجرای کامل این طرح ها ، مشارکت دهیاریها و روستائیان ضروری است که در روستاهای بالای 20 خانه واراجرایی می شود .
کد خبر: ۵۵۱۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹ 13 January 2018

به گزارش تابناک : معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور در حاشیه بهره برداری مرحله دوم طرح هادی روستای بهزاد کلا در بخش مرکزی شهرستان نکا گفت: بازنگری طرح‌های هادی در ۱۰۰۰ روستای کشور امسال اجرایی می‌شود.

محمدرضا شاملو با اشاره به اینکه مهلت ده ساله بیش از 5هزار طرح هادی در کشوربه پایان رسید افزود : برای بازنگری این طرحها  نیاز به 250هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. 

 وی یاد آور شد طی سه سال گذشته از محل بودجه قیر رایگان بیش از 40میلیون متر مربع از معابر روستایی آسفالت شده است و این درحالیست  که 250 هزار کیلومتر از معابر روستایی دیگر نیاز به آسفالت و و سنگ فرش دارد.

به گفته وی ،مرحله دوم طرح هادی روستای بهزاد کلا به طول 1200متر با هزینه بیش از 800 میلیون تومان اجرایی شد که  200 میلیون تومان این هزینه به همت اهالی  روستا و مابقی از محل دولتی تامین اعتبار شده است.

شاملو همچنین در مراسم بهره برداری از طرح هادی روستایی در اسرم و سمسکنده میاندورود و ساری با بیان اینکه 39 هزار و 400 روستای کشور مشمول طرح هادی است افزود : برای اجرای کامل این طرح ها ، مشارکت دهیاریها و روستائیان ضروری است که در روستاهای بالای 20 خانه واراجرایی می شود .

وی افزود: از سال 94 تاکنون 40 میلیون متر مربع آسفالت معابر روستا انجام شده است که این میزان در سال جاری 13 میلیون متر مربع است و با تخصیص بقیه اعتبارات می شود خدمات بیشتری ارائه داد.

وی .... ، اسفالت معابر، اجرای طرح های شبکه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی جداره سازی، زیبا سازی و احداث بوستانهای روستائی را از دیگر اقدامات مشارکتی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور برشمرد.

 مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران هم در حاشیه این مراسم گفت: در مازندران 67 هزار میلیارد تومان اعتبار مربوط به سال 96 برای اجرای طرح های روستائی تخصیص داده شد که تاکنون 35درصد آن محقق شد وبا افزایش 15 درصدی نسبت به سال گذشته  100 روستا تا پایان سال می تواند از این اعتبارات استفاده کند.

وی طرحهای در حال اجرا در روستا ها را 450 روستا عنوان کرد که با مشارکت روستائیان ودهیاریها تا 3 سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.

 

 

 

منبع : بسیج 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار