یک کارشناس آموزش و پرورش با بیان اینکه هیچ اصل و تابویی درباره‌ تعطیلات تابستانی نباید در ذهن تصمیم‌گیران وجود داشته باشد گفت: نه تنها شرایط کنونی با شرایط چند صد سال پیش تفاوت دارد، بلکه باید این ملاحظه را داشت که مناطق مختلف، شرایط جغرافیایی متفاوتی دارند. بوم یزد با بوم مازندران تفاوت دارد و ما باید در تصمیم‌گیری به این موضوع نیز توجه داشته باشیم.
کد خبر: ۵۵۰۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹ 11 January 2018

به گزارش تابناک : علی عبدالعالی با اشاره به معایب و مزایای طرح تعطیلات زمستانی گفت: در بسیاری از امور و از جمله در آموزش و پرورش، درگیر تابوهایی می‌شویم که برای خودمان درست کرده‌ایم و از این امر غافل می‌شویم که فلسفه و ریشه‌ اتفاقات چه بوده است و روی برخی از تصمیات پافشاری می‌کنیم.

وی افزود: یکی از این تصمیمات و تابوها، تعطیلات تابستانی است. از خودمان نمی‌پرسیم که تعطیل بودن مدارس در تابستان و جاری بودن آموزش پرورش در بهار و پاییز و زمستان در کجا ریشه دارد و چرا رخ داده است؟. این در واقع برمی‌گردد به تقویم کشاورزی که باید فرزندان خانواده در تابستان به علت کار زیاد مزارع، به خانواده‌های خود کمک می‌کرده‌اند. اکنون سال‌ها از این روزگار گذشته و جهان و مقتضیاتش عوض شده؛ اما هنوز که هنوز است تعطیلات تابستانی را به چشم وحی منزل نگاه می‌کنیم.

این کارشناس آموزش و پرورش ادامه داد: ابتدا باید بنای آموزش پرورش در بسیاری از حوزه‌ها و فضاها کاملا خراب و دوباره بازسازی شود. این همان تحول بنیادین است. باید با توجه به مقتضیات جدید درباره‌ تعطیلات تصمیم‌گیری شود. باید بنابر شرایط مکانی و زمانی امروز، درباره‌ توزیع تعطیلات در طول سال برنامه‌ریزی کنیم.

عبدالعالی با بیان اینکه هیچ اصل و تابویی درباره‌ تعطیلات تابستانی نباید در ذهن تصمیم‌گیران وجود داشته باشد گفت: نه تنها شرایط کنونی با شرایط چند صد سال پیش تفاوت دارد، بلکه باید این ملاحظه را داشت که مناطق مختلف، شرایط مختلفی دارند. بوم یزد با بوم مازندران تفاوت دارد. بوم سیستان با بوم آذربایجان تفاوت دارد و ما باید در تصمیم‌گیری به این موضوع نیز توجه داشته باشیم.

وی با توجه به شرایط موجود، جمع جبری محاسن طرح تعطیلات زمستانی را بیش‌تر از معایب آن ارزیابی کرد و آن را در راستای تحول آموزش و پرورش دانست.

 

 

منبع : سادس 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار