مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون با بیان این که ثبت‌نام آنلاین طرح‌های فاقد وثایق آغاز شد، گفت: بانک‌های عامل طرف قرارداد صندوق توسعه بوده و شرایط ضمانت‌نامه تا حد زیادی تسهیل شده و کارمزد آن کمتر از یک درصد است.
کد خبر: ۵۵۰۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵ 11 January 2018

به گزارش تابناک : مهدی حسین‌نژاد مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون از تصویب طرحی برای ثبت‌نام آنلاین متقاضیان دریافت ضمانت‌نامه اعتباری صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون برای طرح توسعه اشتغال روستایی و عشایری در شورای اداری صندوق خبرداد.

وی افزود: ثبت‌نام برای صدور رضایت‌نامه با هدف تسهیل فرایند تسهیلات‌دهی به طرح‌های دارای توجیه فنی و اقتصادی آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه صدور ضمانت‌نامه آنلاین توسط صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در حمایت از سیاست‌های دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بستر لازم را برای تسهیل فرایند دریافت تسهیلات آماده می‌کند، گفت: این اقدام برای تأمین وثیقه مورد نیاز طرح‌های کارآفرین و تعاون برای بهره‌مندی از تسهیلات در نظر گرفته شده است و روستائیان کشور نیز می‌توانند به راحتی از این زیرساخت استفاده کنند.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون تأکید کرد: مجریان‌ طرح‌ها و کارآفرینان روستایی همزمان با انجام مراحل اداری در سایت کارا برای دریافت تسهیلات توسعه اشتغال روستایی و عشایری می‌توانند در سایت صندوق ثبت‌نام و حد اعتباری شرکت خود را دریافت و به بانک عامل ارائه کنند.

حسین‌نژاد تصریح کرد: تمام بانک‌های عامل برای اجرای دقیق طرح‌های روستایی طرف قرارداد صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون بوده و مجریان طرح‌های کارآفرین که طرح آنان دارای توجیه فنی و اقتصادی باشد، نگران تأمین وثیقه نخواهند بود.

وی در ادامه یکی از ملاک‌های واگذاری ضمانت‌نامه به مالکان را اعتبار سنجی اعلام کرد و گفت: در ملاک اعتبارسنجی، شاخص‌هایی نظیر صلاحیت فنی، شاخص‌های مالی و اقتصادی، شاخص‌های اجتماعی و شاخص فرآیند کارآفرینی مد نظر است؛ همچنین وثایق دریافتی از مجریان طرح‌ها حداکثر یک سوم وثایق دریافتی نسبت به نظام بانکی بوده و کارمزد صدور ضمانت‌نامه کمتر از یک درصد است.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در پایان خاطرنشان کرد: سقف ضمانت‌نامه‌های صادر شده برای طرح‌های روستایی تا 12 میلیارد تومان و کل اعتبار مصوب برای این برنامه بیش از یک هزار میلیارد تومان خواهد بود.

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار