با وجود تایید دست داشتن عربستان از سوی رئیس و دبیر شورای عالی امنیت ملی روز گذشته اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور مدعی شد: «این بدترین حرف است که بگوییم فلان کشور عربی در ایران آشوب به‌پا کرد، اینها کوچک‌تر از این هستند که در ایران آشوب ایجاد کنند.»
کد خبر: ۵۵۰۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰ 10 January 2018

به گزارش تابناک : حاشیه‌هایی از سیاست با عنوان «اصل مطلب» که روز چهارشنبه در روزنامه فرهیختگان منتشر شده را در ادامه بخوانید:

بدترین حرف روحانی از منظر جهانگیری

فضای داخلی کشور همچنان در شوک اغتشاشات اخیری است که با موج‌سواری برخی از کشورهای منطقه و خارجی ایجاده شده بود. شاید در همان روز‌های اول که مردم برای مطالبات اقتصادی اعم از معیشتی و مالی به خیابان‌ها آمده بودند فکر نمی‌کردند ادامه اعتراضات آنها توسط برخی سرویس‌های جاسوسی منطقه به حاشیه کشیده شود. حضور و خوشحالی کشورهای منطقه اولین بار از سوی عالی‌ترین مقام اجرایی کشور مطرح شد. حجت‌الاسلام روحانی در پایان جلسه هیات دولت 10 دی‌ماه می‌گوید: «این روزها برخی از کشورهای عرب منطقه که هیچ‌وقت با مردم ایران میانه خوبی نداشتند، پایکوبی می‌کنند. آن یکی دو کشور عرب منطقه که در طول این چند سال علیه ملت ایران تلاش کردند هم نمی‌توانند برای ملت ایران دلسوزی بکنند.»

در ادامه امیر شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در تایید رئیس این شورا برآمد و به جزئیات آن اشاره کرد. شمخانی عربستان سعودی را متهم به دست داشتن در ناآرامی‌های اخیر در ایران دانست. با وجود تایید دست داشتن عربستان از سوی رئیس و دبیر شورای عالی امنیت ملی روز گذشته اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور مدعی شد: «این بدترین حرف است که بگوییم فلان کشور عربی در ایران آشوب به‌پا کرد، اینها کوچک‌تر از این هستند که در ایران آشوب ایجاد کنند.»

زاییده ذهن من بود

منوچهر محمدی، تهیه‌کننده فیلم تبلیغاتی آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 84، در توضیح شیوه و مراحل ساخت فیلم با اشاره به خاطره‌ای که توسط مرحوم هاشمی‌رفسنجانی از شهید بهشتی نقل می‌شود، گفته این خاطره «زاییده ذهن من» بود. محمدی در توضیح این ماجرا می‌گوید: «فکر کردم فضای اتهامی که آقای هاشمی با آن درگیر بودند را چطور بیان کنم و این بخش به خاطرم رسید.»

هنوز محسن هاشمی مدیر «دفتر نشر معارف انقلاب» در این خصوص اظهارنظری نکرده است ولی حالا ابهامی جدی درباره خاطرات آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی پدید آمده و این تردیدافکنی در یک سالگی فوت وی، آن هم از سوی روزنامه شرق قدری قابل تأمل به نظر می‌رسد. گذشته از آنکه این خاطره در سال‌های بعد همواره به‌عنوان یکی از استنادات در مواجهه با انتقادات به رئیس وقت مجمع تشخیص مصلحت مطرح می‌شد. در این فیلم هاشمی‌رفسنجانی چنین روایت می‌کند: «روزی در جمع یاران به بهشتی گفتم این تهمت‌های تلخ آزارت نمی‌دهد؟ نگاهم کرد و گفت: «این آسیاب به نوبت است، نوبت تو هم خواهد رسید.» بسیاری از کارشناسان این فیلم را یکی از دلایل شکست آیت‌ا... در انتخابات سال 84 دانستند و معتقد بودند در آن شخصیتی ضعیف از او به تصویر کشیده شد.

سازماندهی‌شده نبود

معاون امنیتی استاندار تهران روز گذشته گفته شعارهای سرداده شده علیه رئیس‌جمهور در مراسم راهپیمایی روز قدس سازماندهی‌شده نبوده و اقدام شعاردهندگان خودسرانه و ناشی از اشتباهات فردی بوده است. مدت‌ها بود که در این خصوص گمانه‌زنی‌های متفاوتی صورت می‌گرفت. حامیان دولت تا ماه‌ها بعد، این اقدام را به رقبای انتخاباتی روحانی و منتقدان او نسبت می‌دادند و آن را نشانه نپذیرفتن نتیجه انتخابات از سوی آنها می‌دانستند. بسیاری از منتقدان نیز این رفتار را محکوم و موج‌سواری بعد از آن را صرفا بهانه‌ای برای مظلوم‌نمایی رئیس‌جمهور می‌دانستند. حالا و با افتادن آب‌ها از آسیاب، جناب معاون آب پاکی را روی دست همه ریخته و ضمن رد فرضیه سازماندهی‌شده بودن آن ماجرا گفته برخی صرفا احساس تکلیف کردند که شعار دهند.

 

 

 

 

منبع : فرهیختگان آنلاین 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار