برنامه جامع سلامت در دوره زمانی پنج ساله در مازندران تدوین می‌شود.
کد خبر: ۵۴۹۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸ 09 January 2018

به گزارش تابناک : فرهنگ  بابا محمودی معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های سلامتی در استان گفت: این برنامه سلامت استان سندی راهبردی در هر چهار بعد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی که در دوره زمانی پنج ساله تدوین شده و حاوی تحلیل وضعیت سلامت نظام مرتبط با آن، دورنما، اهداف راهبردی پنج ساله مداخلات، الزامات سلامت و تکالیف مشارکت کنندگان است.

وی گفت: برنامه جامع سلامت  با هدف ارتقای عادلانه شاخص‌های سلامت و محوریت شورای برنامه‌ریزی، دانشگاه علوم پزشکی و کارگروه سلامت و امنیت غذایی دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های مشارکت مردمی استان تدوین تصویب و اجرا شد.

بابامحمودی افزود : نامناسب بودن شاخص‌های سلامت استان  تقویت ارتباط هماهنگی و همکاری بین بخشی موثر مشارکت در تصمیم‌سازی و برنامه‌ریزی، تقویت نقش مردم و الزام اسناد بالادستی و پیگیری اهداف پیش‌بینی شده از دلیل ضرورت تدوین برنامه‌های سلامت به صورت جامع است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه شاخص‌های سرمایه اجتماعی نظیر شادکامی، امید به زندگی، امنیت اجتماعی و تفریحات سالم در سلامت جامعه نقش مهمی دارد، افزود: میزان افزایش و سواد آگاهی در جامعه می‌تواند شاخص سلامت را افزایش دهد.

وی افزود: برای داشتن جامعه‌ای شاد و سرحال عوامل اجتماعی بسیار موثر است که سن امید به زندگی در کشور ۷۷ سال و استان ۷۳ سال است.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار