سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران امسال برای حمایت از مشاغل خانگی طرح پرداخت تسهیلات پشتیبان را اجرا کرد.
کد خبر: ۵۴۹۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳ 08 January 2018

به گزارش تابناک : محمد محمدپورعمران رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران ۶۴ طرح جهت بهره مندی از تسهیلات پشتیبان به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران معرفی کرد.

وی افزود: از ۶۴ طرح معرفی شده تعداد ۶۳ طرح تصویب و مورد تائید قرار گرفته که جهت بهره مندی از تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: این طرح‌ها بااشتغالزایی ۷۱۹ نفر و میزان تسهیلات درخواستی برای دریافت این واحد‌ها بیش از ۳۵۵ میلیارد ریال است.

محمدپورعمران افزود: سقف تسهیلات اشخاص پشتیبان مشاغل خانگی از ۲۵۰ میلیون ریال تا ۷۵۰ میلیون ریال با سرانه هر نفر افراد تحت پوشش ۵۰ میلیون ریال و بازپرداخت ۵ ساله با سود ۴۴ درصد است.

وی به افزایش ۵ درصدی صادرات انواع فرآورده‌های لبنی مازندران به کشور‌های هدف اشاره کرد و گفت: ۸۱ هزار و ۹۴۶ تن فرآورده‌های لبنی به ارزش بیش از ۷ میلیون و ۷۹۶ هزار دلار ۶ ماه نخست امسال از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است.

وی افزود: صادرکنندگان مازندران فرآورده‌های لبنی تولید شده را به مقصد کشور‌های عراق، پاکستان، ترکمنستان، افغانستان، امارات متحده عربی، کویت، عمان وقطر صادرکردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه عمده فرآورده‌های لبنی توسط شرکت کاله صادر می‌شود، گفت: دلایل رشد صادرات لبنیات مازندران، تنوع درنوع محصول وبسته بندی، افزایش تقاضا برای پنیرچدار، دوغ و لیموناد، توسعه بازار صادراتی به کشور‌های عمان وقطر بوده است.

محمد پور عمران همچنین به شکل گیری کریدور قوی صادراتی از مازندران به کشور قطر اشاره کرد و افزود:پس از اختلافات کشور قطر با برخی از کشور‌های عربی یک کریدور قوی صادرات از مازندران به این کشور شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه استان مازندران هم اکنون قطب صنایع مواد غذایی در کشور است، افزود: از آنجا که شرکت‌های تولید مواد غذایی مازندران دارای استاندارد بالا و در سطح بین المللی است محصولات آن‌ها از استقبال بسیار زیادی در سطح کشور‌های مختلف برخوردار بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: پس از اختلافات بوجود آمده کشور قطر با برخی از کشور‌های عربی یک کریدور قوی صادرات از استان مازندران به این کشور شکل گرفته است که تاکنون توانستیم محصولات غذایی مناسبی را به این کشور صادر نمائیم.

 

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار