درصورت اجرای خط مذکور این شهرها با کمترین طول احداث به خط سراسری تهران - فیروزکوه- قائمشهر- ساری- گرگان به شبکه ریلی سراسری متصل خواهند شد.
کد خبر: ۵۴۵۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲ 30 December 2017

به گزارش تابناک مازندران، حسین نیازآذری نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دکترعباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی نامه ای به معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه ارسال کرد و خواستار اتصال شهرهای بابل و آمل به راه آهن سراسری از طریق خط قائمشهر شد.

 وزیر راه و شهرسازی این پیشنهاد را باهدف اضافه نمودن به طرح راه آهن رودهن ، لاریجان ،آمل ارائه داد. بر اساس این نامه وزارت راه و شهرسازی معتقد است طرح راه آهن رودهن ، لاریجان و آمل بخاطر مشکلات فنی و اجرایی متعدد و هزینه های بسیار زیاد به عنوان یکی از پیچیده ترین طرح های حمل و نقل کشور نیاز به بازنگری دارد.

حسین نیازآذری عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای دراین زمینه افزود: مکاتبات، جلسات و پیگیری های متعددی را برای اتصال #شهرستان_بابل به راه آهن سراسری با دولت و وزارت راه و شهرسازی داشته ام و امیدواریم وفق اولویت های قانون برنامه ششم توسعه این مطالبه توسعه گرایانه مردم منطقه مرکزی مازندران اجرایی شود.

شایان ذکر است وزیرراه و شهرسازی اتصال راه آهن قائمشهر ، بابل و آمل بطول تقریبی "50 کیلومتر" که از لحاظ توپوگرافی در دشت قرار دارد و امکان اتصال به شبکه ریلی کناره ساری - رشت دارد را دارای توجیه فنی و اقتصادی دانست و افزود: پیشنهاد طرح قائمشهر بابل‌ و‌ آمل طرحی دارای هزینه ایی معقول و قابلیت اجرا در کوتاه مدت است.

عباس آخوندی درپایان این پیشنهاد اظهار داشت:
درصورت اجرای خط مذکور این شهرها با کمترین طول احداث به خط سراسری تهران - فیروزکوه- قائمشهر- ساری- گرگان به شبکه ریلی سراسری متصل خواهند شد.

حسین نیازآذری رییس مجمع نمایندگان مازندران اجرای پیشنهاد وزیرراه و شهرسازی را موجب تحول ارتباطی در کریدور ریلی شمال کشور- جنوب دانست و افزود:
این طرح_زیربنایی در راستای اقتصاد مقاومتی می باشد و موجب تحول در اقتصاد استان مازندران خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار