معاون سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: برنج مازندران از لحاظ کیفیت در سطح بالایی قرار دارد و قابل قیاس با برنج‌های وارداتی از کشورهای همسایه نیست.
کد خبر: ۵۴۲۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵ 24 December 2017
به گزارش تابناک : عزیزالله شهیدی‌فر در حاشیه سومین جشنواره ملی برنج دابودشت، با بیان اینکه امسال 217 هزار هکتار از اراضی مازندران زیر کشت رفت، اظهار کرد: مازندران با تولید یک میلیون و 350 تن شلتوک، برنج بیش از 20 میلیون نفر را تامین می‌کند.


وی با اشاره به کیفیت بالای برنج مازندران، افزود: برنج شهرستان آمل از لحاظ کیفیت در سطح بالایی قرار دارد و قابل قیاس با برنج‌های وارداتی از کشورهای همسایه نیست.


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به تحقیقات دانشگاه‌های برتر ایران درباره سلامت برنج مازندران، تصریح کرد: در برهه زمانی شایعه‌ای در خصوص آلودگی برنج فریدونکنار پخش شده بود که از پایه و اساس کذب بود.


وی با بیان اینکه واردات برنج از دغدغه‌های اصلی کشاورزان است، تصریح کرد: با در نظر گرفتن کشت دوم توسط کشاورزان، واردات برنج موجب خاک خوردن برنج کشاورز در کارخانه‌ها می‌شود.


شهیدی در پایان با بیان اینکه 12 هزار هکتار از اراضی آمل زیر کشت دوم رفت، خاطرنشان کرد:  برخی دیگر از کشاورزان نیز کشت علوفه را به‌عنوان کشت دوم پس از برداشت برنج انتخاب می‌کنند تا از این طریق در جهت تأمین خوراک دام قدم بردارند.





منبع : تنکابن 24 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار