امام جمعه بابل؛ با اشاره به اینکه اقتصاد مردم منطقه به برنج وابسته است گفت: واردکنندگان ضربه بزرگی به اقتصاد برنج مازندران زدند و مسؤولان با ورود برنج خارجی برخورد کنند.
کد خبر: ۵۳۹۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱ 16 December 2017
به گزارش تابناک : حجت‌الاسلام حسن روحانی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: اسراف در جامعه ما بسیار زیاد است، بسیاری از زباله‌ها مملو از مواد غذایی اضافی مصرف شده است.
وی با اشاره به اینکه برخی بسیار بریز و بپاش دارند و به صرفه‌جویی توجه نمی‌کنند اما در مقابل برخی‌ها در مصرف بخل می‌ورزند، افزود: نگاه اسلام میانه‌روی است و باید مصرف به مقدار مورد نیاز باشد.
امام جمعه بابل تصریح کرد: برخی از افراد ساعت‌ها پای آیینه مشغول به رسیدن به سر و وضع خود می‌شوند اما در مقابل برخی‌ها با ظاهری ژولیده و سرو وضع نامرتب در جامعه حاضرند در حالی که اسلام دین میانه‌روی است، افراد به اندازه مناسب و مورد نیاز ظاهر خود را مرتب کنند.
این مسؤول با گرامیداشت روز 27 آذر سالروز شهادت آیت‌الله شهید مفتح بنیانگذار وحدت حوزه و دانشگاه، خاطرنشان کرد: شهید مفتح از مفاخر حوزه و خدمتگزار در دانشگاه بود او سعی در هم‌افزایی میان حوزه و دانشگاه داشت اما دشمن این سرمایه بزرگ را از ما گرفت و نگذاشت این خدمات ادامه پیدا کند.
روحانی با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه از آرزوهای بزرگ امام راحل بود و امام راحل قبل از انقلاب در ایام مبارزه با رژیم ستمشاهی و هم بعد از انقلاب نگاه ویژه‌ای به حوزه و هم دانشگاه داشت و دو قشر را مورد عنایت و توجه قرار می‌داد، یادآور شد: روحانیت نقش موثر در طول تاریخ دارند.
وی ادامه داد: دانشگاهیان به لحاظ تخصص دانشگاهی مدیریت جامعه را در دست دارند و دشمن درصدد جداسازی این دو قشر موثر هستند، روحانیت بداند دانشگاهی یک عنصر موثر است و دانشگاهی هم از فعالیت‌های حوزه آشنا شود.
امام جمعه بابل روز وحدت حوزه و دانشگاه را موج ارتباط قلبی میان حوزه و دانشگاه برشمرد و اضافه کرد: حوزه و دانشگاه همکاری ویژه‌ای داشته باشند به ویژه در علوم انسانی ارتباط فکری آن‌ها لازم است.
این مسؤول اظهار کرد: روابط دولت انگلیس با ایران در طول تاریخ مملو از تزویر و حیله‌گری در امور مختلف از جمله کودتای 28 مرداد و ماجرای برجام به ملت ما است و نباید به آنها خوشبین باشیم.
روحانی با اشاره به اینکه آنها در این سفر اخیر حتی آداب دیپلماتیک را رعایت نکردند، یادآور شد: از غیرت ورزی وزیر امور خارجه در خصوص تذکر به هیات دیپلماتیک انگلیس به خاطر عدم رعایت حریم و مقررات نظام اسلامی توسط یکی از همراهان وزیر امور خارجه تشکر می‌کنم.
وی ادامه داد: انگلیسی‎ها جاده صاف‌کن آمریکا هستند و حتی بعد از برجام اجازه یک حساب معمولی را در بانک برای سفارت ایران در انگلستان ندادند و در مسائل سیاسی و اقتصادی به فکر استفاده و چپاول ملت ما هستند.
امام جمعه بابل افزود: با وجودی که ارائه بودجه به موقع به مجلس ارائه شد و برخی نکات مثبت دارد اما تنظیم بودجه بر اساس اقتصاد لیبرالی و نه اقتصاد مقاومتی تنظیم شده است، دولت اقتصاد مقاومتی را در همه امور تسری بدهد.
این مسؤول گفت: طرح تحول سلامت که می‌توانست خدمات بسیار خوبی ارائه دهد منابع مالی آن مورد توجه قرار نگرفت و امروز دچار مشکلات متعددی شد.
روحانی تصریح کرد: ریخت و پاش‎های زیادی در وزارتخانه و توسط برخی مدیران انجام می‌گیرد، افزایش بودجه مجلس شورای اسلامی جای تعجب دارد.
وی با انتقاد از ورود برنج خارجی به مازندران اظهار کرد: برنج‌های خارجی در این منطقه به وفور یافت می‌شود، کامیون کامیون برنج‌های خارجی با برندهای مختلف وارد می‌شود، گردش اقتصادی مردم منطقه با برنج است، کامیون کامیون برنج معطر تایلندی برای مخلوط کردن با برنج داخلی وارد این منطقه می‌شود و این خیانت‌ها مورد برخورد جدی از سوی مسؤولان قرار نمی‌گیرد،چه کسی مسؤول این امر است.
امام جمعه بابل افزود: استاندار شخصا در این امر ورود کند، مسؤولان قضایی در این مهم برای جلوگیری از گسترش اقتصاد حرام وارد شوند، صحنه‌های آلوده برای ما دردناک است و این خائنان ضربه بزرگی به اقتصاد برنج مازندران زدند.
روحانی گفت: اقدام اخیر انتقال سفارت سبب موج نفرت جهانی شد و انتفاضه جدیدی را به وجود آورد،نفرت جهانی از رژیم صهیونیستی در حال گسترش است، افکار عمومی بدون تجهیزات نظامی می‌توانند نابودی رژیم صهیونیستی را فراهم کنند.





منبع : فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار