فرمانده نیروی هوافضای سپاه در همایش بسیج اساتید که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد با تبریک پیروزی جبهه مقاومت در غلبه بر داعش، خاطرنشان کرد: واقعیت آن است که عمق توطئه و بزرگی خطر داعش هنوز برای مردم ما روشن نیست و علت این موضوع نیز فاصله داشتن منطقه تهدید با ما و تبیین نشدن ابعاد این موضوع است که به تبع آن ابعاد این پیروزی بزرگ هم بر ما به درستی روشن نشده است.
کد خبر: ۵۳۸۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 15 December 2017
به گزارش تابناک : سردار امیرعلی حاجی‌زاده با تاکید بر اهمیت آینده نگری و تخمین درست و فهم صحیح مسائل در زمان ایجاد تهدیدهایی اینچنینی گفت: رهبر معظم انقلاب در همان اوایل پیدایش داعش ابعاد آن را به درستی تشخیص دادند. همچنین حضور مسشتاران ایرانی در جبهه مقاومت جهت مقابله با غده سرطانی داعش از ابعاد مهمی برخوردار است که در زمانی مناسب باید به آن پرداخته شود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه اظهار کرد: یکی از موضوعات حائز اهمیت در پیروزی اخیر محور مقاومت این بود که این محور بر دشمنی بزرگ غلبه کرد؛ جبهه غربی عبری عربی مورد حمایت آمریکا و عربستان و رژیم صهیونیستی بودند. در این زمینه اگر به خروجی مراکز مطالعات غربی نگاه کنید متوجه می‌شوید که این طرح از سوی آنها از پیش طراحی شده و چون توان رویارویی مستقیم با انقلاب را در خود ندیده‌اند، قصد داشتند تا از توان مسلمانان علیه مسلمانان استفاده کنند.

حاجی‌زاده ادامه داد: جنگ ایران و عراق و همچنین اختلافات داخلی در افغانستان و پاکستان و جنگ صعودی‌ها در یمن و نیز درگیری‌های اوایل انقلاب در ایران از این همین جنس هستند.

وی با تاکید بر اینکه آنها با ما دوست نبوده و دشمن ما هستند،تصریح کرد: دشمنان از هر گسلی برای نفوذ استفاده می‌کنند اما توان فوق‌العاده‌ای برای مقابله مستقیم با ما ندارند.

فرمانده هوافضای سپاه با بیان اینکه استراتژی آمریکا ثابت، اما راهبردشان متفاوت است، خاطرنشان کرد: آمریکا برای مرعوب کردن ملت‌های منطقه به کشورهایی حمله کرده که نیروی مسلح نداشتند. یک روز بوش این کار را می‌کرد و روز دیگر اوباما سرکار آمد تا با پنبه سر ببرد و امروز هم ترامپ آمده تا همه بگویند او دیوانه است و کاری با او نداشته باشید.

حاجی‌زاده با تاکید بر لزوم حل مشکلات اقتصادی در کشور گفت: ما در برخی برهه‌ها از مسائل سخت و بزرگی مانند جنگ و تحریم‌های تسلیحلتی عبور کردیم. امروز اگر ما موشک نداشتیم حتی رئیس پلیس  برخی کشورها که ما آنها را عددی حساب نمی‌کنیم نیز ما را تهدید می‌کردند. ما توانسته‌ایم از مسائل بزرگ عبور کنیم و خاکریزها را بشکنیم ولی در مسائل کوچک  مانند اقتصاد و فرهنگ مشکل داریم. در همین دوره که اخبار برخی مسائل فساد اقتصادی را می‌شنویم افرادی را می‌بینیم که در جبهه مقاومت حاضر می‌شوند و می‌جنگند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه اظهار کرد: این استعداد فقط برای کار نظامی نیست و در حوزه‌های علمی و شکستن سدهای فناوری امروز می‌بینیم که با روحیه جهادی کار می‌شود. در حوزه نظامی یک نخ تسبیح وجود دارد و توان‌ها مانند مهره دور آن نخ هستند.

وی با اشاره به پیچیدگی‌های ساخت رادار و موشک گفت:امروز می‌بینیم که  موشک‌هایمان بومی است اما واگن قطار از خارج وارد می‌شود. امروز گیرباکس بالگرد در داخل ساخته می‌شود ولی سنگ پا از خارج می‌شود. امروز پهپاد و بمب هوشمند می‌سازیم اما شکلات را از خارج وارد می‌کنیم.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: در برخی جاها مدیریت‌ها اشکال دارد. مدیرانی که بعضا به پزشکان داخلی اعتماد ندارند و برای درمان دندان خود به خارج می‌روند، چگونه می‌خواهند کشور را به پیشرفت و رشد برسانند. امروز دشمن برای تهدید از داخل وارد می‌شود و برطرف کردن مشکلات هم با بهره‌گیری از توان داخلی ممکن است.
سردار حاجی‌زاده زاده با اشاره به وحدت کشور در زمان دفاع مقدس گفت: امروز هم همه باید به کمک دولت بیایند تا این مشکلات حل شود و اگر امروز از من بپرسند مهمترین دغدغه شما چیست می‌گویم مشکل بیکاری و فقر و مشکلات اقتصادی است. ما نگران دشمن خارجی نیستیم و امروز با نیروهای بسیار زبده و انبارهای مملو از تجهیزات اگر دشمن غلطی بکند با مشت محکم نیروهای مسلح روبرو خواهد شد.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه عنوان کرد: اگر ملت و دولت و سایر قوا دست به دست هم بدهیم سایر مشکلات را هم می‌توانیم حل کنیم. همانطور که در جبهه مقابله با داعش سردار سلیمانی محور کار بود امروز قاسم سلیمانی در سایر عرصه‌ها چه کسانی هستند؟
وی با بیان اینکه ما امروز مشکلات لاینحلی نداریم گفت: تا امروز نشده است که در حوزه هوافضا موضوعی را بیان کنیم و انجام نشود.
سردار حاجی‌زاده خاطرنشان کرد:ما مجموعه قرارگاه نوآوری با نام موسسه شهید تهرانی مقدم را شکل داده‌ایم و از یکسال گذشته بیش از ٦٠٠ پروژه بزرگ توسط این مجموعه انجام شده است. استفاده از این الگوها در سایر حوزه‌ها هم می‌توان فرصت‌های بسیاری به ما بدهد.

سردار حاجی‌زاده اظهار کرد: ما اخیرا در نامه‌ای به وزیر نیرو اعلام  کردیم آمادگی همکاری برای بارورسازی ابرها را داریم که مورد استقبال وزارت نیرو قرار گرفت. امروز ما و همه نیروهای مسلح و مراکز تحقیقاتی آنها آماده همکاری برای حل مشکلات کشور هستند.






منبع : وانانیوز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار