کارشناس مسئول امور مشارکت های آموزش و پرورش شهرستان قائمشهر از شناسایی 140 آموزشگاه غیرمجاز و کلاس های خصوصی که در مکان های نامناسب در این شهرستان فعالیت دارند ، خبر داد.
کد خبر: ۵۳۸۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳ 13 December 2017
 ایرنا ، حمید درویشی روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان قائمشهر افزود : این آموزشگاه ها ، کلاس های درس را در پاساژها ، زیرزمین ها و پارکینگ ها برگزار می کنند.
به گفته وی این آموزشگاه ها اگر بخواهند اموزش خصوصی به افراد زیر 20 سال بپردازند ، باید برابر مقررات شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوزشان را از آموزش و پرورش اخذ کنند.
کارشناس مسئول امور مشارکت های آموزش و پرورش قائمشهر ، با بیان اینکه آموزشگاه های غیر مجاز لطمه به پیکره آموزش و پرورش این شهرستان زده گفت که این اموزشگاه ها به جای آنکه مکانی برای پیشرفت دانش آموزان باشد به مکان تجاری تبدیل شده و به پیکره اجتماعی لطمه می زنند.
به گفته درویشی 12 تا 15 هزار دانش اموز در کلاس ها ی این اموز شگاهها مشغول به تحصیل هستند در حالیکه در کل این شهرستان بنابر امارها 51 هزار دانش اموز در مدارس دولتی و غیر انتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.
توجه خانواده ها به قبولی فرزندانشان در امتحانات مختلف چون تیزهوشان ، مدارس نمونه یا قبولی در رشته های خوب دانشگاه ونیز شرکت در انواع کلاسهای موسیقی و زبان باعث شده تا در سالهای اخیر کار اموزشگاههای خصوصی رونق بگیرد.
** پلمپ 4اموزشگاه خصوصی
کارشناس مسئول امور مشارکت های آموزش و پرورش شهرستان قائمشهر از پلمپ 4 آموزشگاه تدریس خصوصی غیرمجاز در این شهرستان در سال گذشته خبر داد .
درویشی طرح پلمپ به صورت متناوب ، تشکیل جلسات متعدد با حضور ادارات متولی و رایزنی با شهرداری را مهم ترین اقدامات علیه اموزشگاههای غیر مجاز اعلام کرد.
وی همچنین از دادستان شهرستان قائمشهر خواست تا با آموزشگاه های غیرمجاز در سطح این شهرستان برخورد کند زیرا افرادی که به صورت غیرمجاز به آموزش مشغول هستند هیچ گونه عوارض و مالیاتی را به خزانه دولت پرداخت نمی کنند.
** 132 آموزشگاه مجوز دار در قائمشهر
کارشناس مسئول امور مشارکت های آموزش و پرورش قائمشهر با بیان اینکه در این شهرستان 60 آموزشگاه علمی و 72 آموزشگاه زبان با مجوز رسمی درحال آموزش به دانش آموزان هستند ، بیان کرد : درحال حاضر هم مجوز حدود 90 اموزشگاه در دست برنامه است که با مجوز دادن به این اموزشگاهها 200 نفر شروع به کار خواهند کرد.
وی گفت که همچنین بنا شد تا با همکاری دادستان شهرستان قائمشهر کلاس های خصوصی که بالای 50 تا 100 دانش آموز دارند ، با در اختیار گرفتن حداقل 5 کلاس و تبدیل به اموزشگاه تعلق تحت نظر آموزش و پرورش به فعالیت بپردازند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار