نماینده ویژه روسیه در مذاکرات صلح سوریه تأکید کرده است که هیچ دلیلی وجود ندارد که «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه از رهبری این کشور کناره‌گیری کند.
کد خبر: ۵۳۷۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷ 12 December 2017
به گزارش تابناک : «الکساندر لاورنتیوف»، رئیس هیأت مذاکره کننده روسیه در مذاکرات صلح سوریه تأکید کرد، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه باید اجازه شرکت در انتخابات آتی سوریه را داشته باشد.

در آنکارا گفت: «من نمی فهمم که چرا اسد نباید برای دور جدید ریاست‌جمهوری در سوریه شرکت کند. این مسئله کاملا به او بستگی دارد».

لاورنتیوف در ادامه گفت: «این یک رویکرد ساده‌لوحانه است که برخی کشورهای غربی می‌گویند تنها زمانی حاضر به ارائه کمک مالی هستند که ببینند معارضان به قدرت رسیده‌اند و یا منافعشان به طور کامل تأمین شده است».

وی همچنین با اعلام اینکه شرکت‌های سوری نیز می‌توانند در بازسازی این کشور سهم مهمی ایفا کنند، گفت: «این مسئله فقط به آمریکا، فرانسه یا بریتانیا مربوط نمی‌شود. روسیه، ایران چین ، هند و بسیاری کشورهای دیگر هم هستند».

بر اساس این گزارش، روسیه در نظر دارد اوایل سال آینده میلادی یک کنفرانس با حضور گروه‌های معارض سوری و دولت سوریه در شهر سوچی برگزار کند تا در خصوص چهارچوب راه‌حل سیاسی از جمله قانون اساسی جدید سوریه توافقی حاصل شود.





منبع : بلومبرگ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار