نیشکر از بهترین منابع انرژی به حساب می‌آید و برای عملکرد راحت کلیه ها بسیار مفید است و کربوهیدرات موجود در آن برای انرژی بخشیدن به بدن کمک می‌کند.
کد خبر: ۵۳۶۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱ 11 December 2017

به گزارش تابناک : مدیر جهاد کشاورزی بابلسر از آغاز برداشت نیشکر در این شهرستان خبر داد و گفت: در سال جاری  160 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت نیشکر رفت که پیش بینی می‌شود بیش از هزار و 500 تن شکر سرخ در شهرستان تولید شود.

حسن رزاقی افزود: از صدها سال پیش تاکنون، کشت نیشکر در شمال ایران و در سواحل دریای مازندران به ویژه در قسمت جنوب شرقی بابلسر و در منطقه بهنمیر متداول بوده است و این بخش خود نیز به تهیه شکر قرمز به عنوان یک محصول طبیعی اقدام می کردند.

وی تصریح کرد: نیشکر یکی از محصولات تولیدی بخش کشاورزی استان مازندران است که محصول آن به عنوان شکر قرمز طرفداران زیادی در طب سنتی دارد.

رزاقی افزود: نیشکر از بهترین منابع انرژی به حساب می‌آید و برای عملکرد راحت کلیه ها بسیار مفید است و کربوهیدرات موجود در آن برای انرژی بخشیدن به بدن کمک می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر گفت: در حال حاضر 17 کارگاه استحصال شکر سرخ در منطقه بهنمیر مشغول فعالیت می‌باشند.

به گفته رزاقی با توجه به توسعه فعالیت این کارگاه‌ها، مقدار زیادی نیشکر از منطقه جنوب برای عمل آوری و استحصال شکر به این منطقه وارد می‌شود لذا ساماندهی و حل مشکلات این کارگاه‌ها برای رونق اقتصادی منطقه مهم است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر این کارگاه‌ها زیر نظر صنف قنادان قرار دارند و خواستار قرار گرفتن در زیر مجموعه صنایع کشاورزی  هستند که پیگیری‌هایی از طرف جهاد کشاورزی شهرستان و استان در این زمینه صورت گرفته ولی تاکنون این امر محقق نشده است.

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر خاطر نشان کرد: تفاله نیشکر یا باگاس، پس از عصاره گیری شربت نیشکر از چرخه تولید شکر خارج می شود در حال حاضر این تفاله نیشکر یا به عنوان خوراک دام و یا به عنوان کود مورد استفاده کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی گفت: تفاله نیشکر در صورت عمل‌آوری می‌توان در موارد بیشتری مورد استفاده قرار گیرد . از جمله موارد کاربرد این پسماند کشاورزی، می‌توان با فعل و انفعالاتی به خمیر کاغذ، تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی به جای ظروف پلاستیکی، خوراک دام، اتانول و فورفورال (دارای مصرف پزشکی و داروسازی) و چندین فرآورده دیگر تبدیل شود.





منبع : صدا و سیما 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار