ماموران حفاظت محیط زیست نور روز یکشنبه لاشه یک قلاده خرس قهوه ای را در جنگل های ' گلندرود ' بخش بلده از توابع این شهرستان در غرب مازندران کشف کردند.
کد خبر: ۵۳۶۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۱ 10 December 2017
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نور یکشنبه شب به خبرنگار ایرنا گفت که روستائیان و محیط بانان پس از مشاهده این خرس احتمال داده اند که این حیوان وحشی حمایت شده با توجه به وجود آثار جراحات از ناحیه پشت ، به علت سقوط از ارتفاع کشته شده است .
امیدرضا تونی با بیان اینکه علت دقیق تلف شدن این خرس نیاز به بررسی کارشناسی دارد ، افزود : این خرس بالغ و ماده بوده است.
وی اظهار داشت : طبق اسناد موجود امسال برای سومین بار است که لاشه خرس در این بخش کشف می شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نور گفت که احتمالا به علت کمبود غذا و طعمه و تجاوز به زیستگاه حیوانات وحشی ، گونه هائی مانند خرس با آمدن به حاشیه جنگل ها در معرض تهدید قرار گرفته اند.
پیش از این در ماه آذر جاری یک قلاده خرس قهوه‌ای دیگر هم در بخش بلده در تله سیمی گرفتار شده بود، زنده‌گیری و به سلامت در زیستگاه خود رهاسازی شد.
زیستگاه خرس قهوه ای عموما در عرصه های جنگلی خزری ، ارسباران و زاگرس است و این حیوان حمایت شده در اواخر تابستان و پائیز در مناطق پائین دست جنگلی یا دره هایی که میوه های وحشی در آن وجود دارد دیده می شود.
خرس قهوه ای هرسال همزمان با فصل زمستان به خواب زمستانی می رود و زاد و ولد این حیوان نیز در همین فصول انجام می گیرد .
هفته قبل ماموران حفاظت محیط زیست نور لاشه یک قلاده خرس را که توسط یکی از روستائیان اهل ' اوز ' در باغش دفن شده بود ، با حکم قضایی بیرون کشیدند.
فرد متخلف پس از دستگیری و تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.
مهر ماه امسال نیز یک قلاده توله خرس 2 ساله در مسیر جاده روستای دویلات - فرید از بخش بلده شهرستان نور بر اثر تصادف جاده‌ای به شدت آسیب دید و تلف شد.
خرس ها پستاندارانی با جثه بزرگ و دم کوتاهی هستند که در میان موهای بلندشان مخفی است. سر و گردن خرس ها کوتاه است و هر کدام از دست ها و پاهایشان دارای پنج انگشت است و از لحاظ حرکتی کف رو هستند.
شهرستان نور در غرب مازندران حدود یکصد هزار هکتار منطقه حفاظت شده دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار