مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان یزد اظهار کرد: صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی از میزان بیکاری ‎‎ های دایمی و فصلی در مناطق روستایی می ‎‎ کاهد و زمینه مناسبی برای توسعه مناطق روستایی را فراهم می ‎‎ آورد و به افزایش تولیدات روستایی و ایجاد فرصت ‎‎ های شغلی منجر خواهد شد .
کد خبر: ۵۳۶۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸ 10 December 2017

به گزارش تابناک : «علیرضا طاقه ‎‎ باف» گفت: توسعه پایدار بخش کشاورزی و دستیابی به امنیت غذایی را می ‎‎ توان از نقش ‎‎ های اصلی صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی قلمداد کرد .

وی افزایش ارزش افزوده و بهره ‎‎ وری در بخش کشاورزی و تاثیر فراوان در افزایش صادرات غیرنفتی را از مزایای مهم صنایع تبدیلی و تکمیلی دانست و افزود: اشتغال مولّد و پایدار در بخش کشاورزی با افزایش واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال ، قابلیت اجرایی شدن خواهد داشت .

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی استان در ادامه، صنایع تبدیلی را در کاهش ضایعات کشاورزی تاثیرگذار دانست و یادآور شد: کاهش ضایعات انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلاتی با صنایع تبدیلی و تکمیلی امکانپذیر است .

طاقه ‎‎ باف با اشاره به مزایای افزایش واحدهای صنایع تبدیلی، تاکید کرد: صنایع تبدیلی و تکمیلی و اقدامات پس از تولید محصولات کشاورزی به عنوان حلقه ‎‎ های نهایی در تکمیل زنجیره تولید محصولات و فرآورده ‎‎ های سالم کشاورزی نقش حیاتی و اساسی ایفا می ‎‎ کند .

وی گفت: صنایع تبدیلی به عنوان حلقه واسطه اقتصادی مبتنی بر کشاورزی و اقتصاد مُدرن و صنعتی، دارای نقش و جایگاه مهمی در افزایش کیفی محصولات کشاورزی و میزان ارزآوری از طریق صادرات و بهبود شرایط درآمدی تولیدکنندگان و حذف واسطه‌ها دارد .

طاقه ‎‎ باف افزود: صنایع تبدیلی و تکمیلی باعث افزایش بهره‌وری تولید شده و درآمد خانوارهای روستایی را ارتقاء می ‎‎ دهد و همچنین زمینه ساز اشتغال نوین در مناطق روستایی می‌شود .

وی با اشاره به ارزش افزوده حاصل از تولیدات صنایع تبدیلی، تصریح کرد: با توجه به این که بخشی از تولیدات و محصولات کشاورزی بر اثر عوامل گوناگون فیزیکی، شیمیایی در مراحل کاشت، داشت و برداشت و همچنین پس از برداشت ضایع شده و از بین می ‎‎ رود، می ‎‎ توان با برنامه ‎‎ ریزی صحیح برای توسعه و حمایت از صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، مقادیر انبوهی از این محصولات را در مراحل مختلف که زیان جبران‏‏ ناپذیری به کشاورزان و اقتصاد کشور وارد می کند را به ارزش افزوده تبدیل کرد .

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی استان در پایان نیز تاکید کرد: این صنایع از میزان بیکاری‏‏های دایمی و فصلی در مناطق روستایی می‏‏کاهد و زمینه مناسبی برای توسعه مناطق روستایی را فراهم می آورد و به افزایش تولیدات روستایی و ایجاد فرصت های شغلی منجر خواهد شد و این مدیریت آمادگی و حمایت خود را جهت ایجا





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار