وزیران خارجه عضو اتحادیه عرب در نشست شب گذشته تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا در به‌رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت اسرائیل را مورد انتقاد قرار دادند.
کد خبر: ۵۳۶۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶ 10 December 2017
به گزارش تابناک : وزرای خارجه بیش از ۲۰ کشور عضو اتحادیه عرب، عصر شنبه ۱۸ در نشستی در قاهره، که به درخواست نماینده فلسطین برای بررسی تصمیم یکجانبه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در به رسمیت‌شناختن قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل برگزار شد، از واشنگتن خواستند که در این اقدام خود تجدیدنظر کند.

اتحادیه عرب در بیانیه پایانی نشست خود در قاهره تأکید کرد که تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا درباره قدس به طرز خطرناکی قوانین بین‌المللی را نقض کرده است و هیچ تاثیر قانونی ندارد.

وزرای اتحادیه عرب همچنین متذکر شدند که تصمیم آمریکا باعث تشدید تنش و افزایش خشم و تهدید می‌شود و منطقه را به سوی خشونت و هرج و مرج سوق می‌دهد.

وزرای خارجه اتحادیه عرب همچنین از شورای امنیت سازمان ملل خواستند با تصویب قطعنامه‌ای، اقدام آمریکا درخصوص پایتخت اسرائیل را رد کند.

در حالی‌که شورای امنیت سازمان ملل، جمعه‌شب در نشستی فوق‌العاده تصمیم ترامپ درباره قدس را محکوم کرد و آمریکا خود را در این شورا در برابر اجماع ۱۴ عضو آن، منزوی دید.

با وجود این «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل، با دفاع از تصمیم ترامپ، سازمان ملل متحد را متهم کرد که طی سال‌های گذشته به طور «ظالمانه‌ای کانون دشمنی علیه اسرائیل بوده است» و کاخ‌سفید دیگر این وضعیت را تحمل نخواهد کرد.






منبع : رویترز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار