طرح توسعه باغات در اراضی شیب دار مازندران اجرا می ‌شود.
کد خبر: ۵۳۵۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲ 09 December 2017
به گزارش تابناک : دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران در همایش خاک، بستر تولید و زندگی گفت: طرح توسعه باغات در اراضی شیب‌دار در جهت حفظ منابع آبی و خاکی است که با تکنولوژی روز شکل درست آن را یاد بگیریم تا همه بهره‌ برداران از آن درست استفاده کنند.

وی افزود: تمام اتکای کشوربه کشاورزی سه استان شمالی بوده که باید با جدیت در زمینه تغییر اراضی کشاورزی برخورد کنیم که باید نخست منابع را حفظ و بعد درست استفاده کنیم و رفتار ما با خاک زراعی منطقی و علمی باشد.

حیدرپور گفت: زمین و خاک بسیار با اهمیت و با ارزش بوده زیرا بستر حیات و عرصه زندگی و منبع تولید غذایی است و به ضرورت‌هایی مانند کاهش استفاده از کود و کاهش ورود ماشین آلات به زمین باید توجه کنیم تا بحران به وجود نیاید.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران افزود: در هر هکتار  زمین، 15 تا16 تن فرسایش خاکی و آبی داریم و بدانیم این ها سرمایه ای است که قابل جبران نیست و ضرورت استفاده از آن اهمیت دارد زیرا آب و خاک دو عنصر مهم در حیات بشر و تولید مواد غذایی است.

حیدرپور گفت: اراضی شیب دار، جنگل و مراتع را حفظ کنیم زیرا این ها ریه‌های تنفسی بشر و اکسیژن‌ ساز هستند که باید مردم نسبت به این امر آگاه باشند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران افزود: برای استفاده زودگذر خود جنگل را قطع و مراتع را تخریب کرده و در معرض آب و باد قرار می‌دهیم که وظیفه ما در بخش کشاورزی این است که این منابع را مدیریت و حفظ کنیم.




منبع : باشگاه خبرنگاران 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار