از پر خاصیت ترین و محبوب ترین روغن هایی که از گذشته تا امروز استفاده ی آن بین بانوان رواج داشته روغن نارگیل بوده است.
کد خبر: ۵۳۵۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸ 09 December 2017
به گزارش تابناک : روغن نارگیل ماده ی معجزه آسایی است که قابلیت تبدیل شدن به یکی از عادات روزانه شمارا دارد.این روغن یک روغن کاملا طبیعی و گیاهی است که در صورت خالص بودن هیچ کدام از مضرات موتد نامطلوب شیمیایی را ندارد.

خواص روغن نارگیل برای پوست
روغن نارگیل رطوبت رسان و نرم کننده ی مناسبی برای پوست است.به این منظور پس از شست و شوی صورت مقداری روغن نارگیل را بر روس پوست مالش دهید.بخش هایی از پوست که خشکی بیشتری نسبت به سایر نقاط دارند را مدت زمان طولانی تری ماساژ دهید تا به خوبی جذب پوست شود.

این ماده بهتر از هر کرم و لوسیون شیمیایی کار کرده و جذب پوستتان میشود.در استفاده طولانی مدت از آن متوجه تاثیر بینظیر آن بر روی شفافیت و لطافت صورتتان خواهید شد.

با استفاده از ترکیب نمک دریایی و روغن نارگیل میتوانید اسکرابی تهیه کنید که نمک آن از بین برنده ی لایه های مرده ی پوست باشد و روغن نارگیل مانند صابون پوستتان را نرم کند.

پس از انجام مانیکور و یا پدیکور ممکن است اطراف ناخن دچار حساسیت و التهاب شود جالب است بدانید روغن نارگیل بهترین درمان برای از بین بردن این حساسیت و التهاب است.این روغن هم چنین برای ریشه و پوسته های اطاف ناخن نیز سودمند است.کافیست پس از مانیکور ناخن های خود مقداری روغن نارگیل به دست های خود بمالید.

از روغن نارگیل به عنوان پاک کننده ی آرایشی طبیعی استفاده میشود.اکثر پاک کننده های آرایشی شیمیایی دارای  مقدار زیادی الکل،پترولیوم و پارابن است که سبب اسجاد حساسیت های پوستی میشود وحتی خطرناک تر از آن میتواند موجب به وجود آمدن اختلالات هورمونی شود.بنابراین اگر میخواهید مواد آرایشی را از پوست خود پاک کنید کافی است پنبه ای آغشته به روغن نارگیل را بر روی نقطه ی مورد نظر بکشید و بگذارید بماند و پس از مدتی به آسانی آن را پاک کنید.

خواص روغن نارگیل برای مو
با استفاده از روغن نارگیل میتوانید خشکی و وز بودن موهایتان را از بین ببرید.به این منظور موهای خود را به مدت 30 دقیقه در روغن نارگیل بپوشانید تا این روغن تا به پوست سر و تارهای مویتان رطوبت رسانی شود.این روغن درخشندگی و لطافت بخصوصی به موهای شما خواهد داد.این شامپو از ازدست رفتن پروتئین مو بر اثر شست و شو نیز جلوگیری میکند.

همچنین میتوانید از این روغن به عنوان کرم مو استفاده کنید چرا که این روغن موهایتان را به هرحالتی که بخواهید بدون ایجاد زبری و احساس سنگینس در میاورد.

میدانید که روغن نارگیل دارای اسید های چرب کامل برای بهبود شوره ی سر است بنابر این اگر از شوره ی سر رنج میبرید،ترکیب یک قاشق غذا خوری از روغن نارگیل و 10 قطره اسانس رزماری رابه مدت 3 دقیقه بر روی پوست سر خود بگذاریو پس از سی دقیقه آن رابشویید.

با استفاده از روغن نارگیل میتوانید ماسکی برای دور چشم خود تهیه کنید.به این منظور قبل از خواب پس از شست و شوی صورت خود مقداری روغن نارگیل را به دور چشم های خود مالیده و ماساژ دهید و صبح روز بعد آن را با آب سرد بشویید.کافی است این ماسک را دو بار در هفته بر روی پوست خود قرار دهید تا شاهد تاثیر ان باشید.



روغن نارگیل خوراکی

خوب است بدانید که این روغن هضم بسیار آسانی دارد و توانایی افزایش سوخت و ساز بدن شمارا نیز دارد.میتوانید حدود 30 دقیقه  قبل از انجام تمرینات ورزشی این روغن را با مغزیجات خام ترکیب کرده و میل کنید تا انرژی و استقامت دهنده شما باشد





منبع : ساعت 24 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار