معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورگفت :ICT مهمترین اقتصاد پیشران توسعه و موتور توسعه محسوب می شود.
کد خبر: ۵۳۵۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۰ 07 December 2017
به گزارش ایلنا از محمودآباد، مرتضی براری در همایش بزرگداشت روز مجلس که در سالن غدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محمودآباد برگزار شد ، با بیان اینکه سرمایه گذاری انجام شده در استان باعث توسعه زیر ساخت ها می شود ، اظهار کرد : مازندران رتبه دوم  در حوزه ICT در کشور را داراست و مهمترین دغدغه ما در شهرستان ها در حوزه اشتغال و رونق اقتصادی است .
 
وی افزود : امروزه دولت به صورت جدی به دنبال کم کردن هزینه های مردم با استفاده از فناوری بوده تا با ایجاد کسب و کار شرایط و خدمات بهتری را برای مردم فراهم سازد .
 
براری با اشاره به اینکه ICT مهمترین اقتصاد پیشران توسعه و موتور توسعه محسوب می شود ، عنوان کرد : ما با استفاده از ICT می توانیم در استان باعث رونق اقتصاد کشاورزی و گردشگری ، کاهش هزینه ها شده و با توجه به اینکه ICT همه شاخص های توسعه را به همراه دارد باعث ارتقاء این صنعت در استان باشیم .
 
این مسئول یکی از سبدهای درآمدی جدید در شهرستان محمودآباد را سبد ICT دانست و بیان کرد : مهمترین سبدهای در آمدی ما در استان در حوزه های گردشگری ، کشاورزی ، طیور و صنایع مرتبط با دریا بوده و با نگاه جدید به این سبد درآمدی می توانیم در حوزه کسب و کار باعث رونق اقتصادی در استان شویم .
 
وی گفت : محمودآباد تقریباً دوازده صدم درصد جمعیت کشور را داراست که تعداد سیم کارت های موبایل این شهرستان از تعداد جمعیت بیشتر است که سه برابر بودجه عمرانی شهرستان را شامل می شود .
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور افزود : اقتصاد دیجیتال مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان است که دو دهه مقام معظم رهبری بر آن تأکید داشته یعنی اقتصاد مبتنی بر خلاقیت ، نوع آوری و نیروی انسانی است .
 
وی در پایان برای رونق اقتصاد دیجیتال در شهرستان 4 حوزه را معرفی کرده و خاطرنشان کرد : نیروی انسانی توانمند ، زیر ساخت های آماده ، ورود سرمایه گذاران در حوزه اقتصاد دیجیتال و اعتقاد مسئولان شهرستانی به حوزه ICT باعث توسعه زیر ساخت ها شده و مراتب ایجاد اشتغال را فراهم می کند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار