اولین دوره مسابقات شطرنج آزاد 40 شرکت کننده طی روزهای 12 لغایت 15 آذر ماه در بابلسر برگزار شد که در پایان امیر ربیع از اصفهان مقام اول، امید کریمی از اصفهان مقام دوم و ایمان تحویلی رفتار مقام سوم ایندوره از مسابقات بدست آوردند.
کد خبر: ۵۳۵۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲ 07 December 2017
به گزارش تابناک مازندران، مراسم  اختتامیه مسابقات شطرنج نابینایان و کم بینایان کشور با حضور مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان در اردوگاه شهید عظیمی بابلسر برگزار شد
 مراسم اختتامیه مسابقات شطرنج نابینایان کشور در بابلسر
 
 بر اساس این گزارش، اولین دوره مسابقات شطرنج آزاد 40 شرکت کننده طی روزهای 12 لغایت 15 آذر ماه در بابلسر برگزار شد که در پایان امیر ربیع از اصفهان مقام اول، امید کریمی از اصفهان مقام دوم و ایمان تحویلی رفتار مقام سوم ایندوره از مسابقات بدست آوردند.
 
همچنین رحیم خلخالی از البرز نفر برتر زیر 1500 ریتینگ و مجتبی ابراهیم زاده  از آذربایجان شرقی نفر برتر بدون ریتینگ ایندوره از مسابقات شدند.
 
 
محمدرضا مظلومی  رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان گفت:  جوانان زیرساخت های ورزش ما هستند ، قدردانی از پیشکسوتان در دستور کار فدراسیون است  ، ضمنا گلبال رشته اول ورزش نابینایان است
 
مظلومی اظهار کرد : خوشبختانه ایندوره از مسابقات در فضایی صمیمانه برگزار شد.
هدف از ورزش حفظ اخلاقیات است و این امر در رقابتها رعایت شد. وی افزود : اولین دوره مسابقات گلبال جوانان 11 الی 14 آذر ماه با حضور 13 تیم از استانهای مختلف کشور در اردوگاه شهید عظیمی بابلسر برگزار شد که در پایان تهران قهرمان ایندوره از مسابقات شد و تیمهای قزوین، کردستان و آذربایجان شرقی به ترتیب دوم تا چهارم شدند. مظلومی ادامه داد : جوانان زیرساخت ورزش ما هستند و تیم های خوبی در ایندوره از مسابقات شرکت کردند و استعدادهای خوبی شناسایی شدند که در انتخاب مرحله بعد تیم ملی دعوت میشوند. مظلومی بیان کرد: گلبال رشته اول نابینایان است. وی افزود: تیم ملی گلبال 18 آذر به مسابقات پارا آسیایی اعزام میشود. 
 
رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان اظهار کرد: نهمین دوره گلبال پیشکسوتان با حضور 18 استان 11 الی 15 آذر برگزار شد که در پایان تیم تهران قهرمان شد و تیم های خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان غربی به ترتیب دوم تا چهارم شدند.
مظلومی در پایان از همکاری خوب و مطلوب مدیریت مجتمع فرهنگی ورزشی شهید عظیمی بابلسر، هیات نابینایان و کم بینایان استان مازندران، اداره ورزش و جوانان و هیات نابینایان و کم بینایان شهرستان بابلسر تقدیر و تشکر کرد.
 
وی همچنین از حمایت های مدیریت بهزیستی کشور و مجموعه وزارت ورزش و جوانان به جهت مساعدت و حمایت و نگاه ویژه به ورزش نابینایان و کم بینایان تقدیر و تشکر کرد.
 
گفتنی ست این رقابت ها با حضور 600 ورزشکار ( جوان کمتر از 17 سال ) از سراسر کشور در دو بخش بانوان و آقایان به طور متمرکز در اردوگاه شهید عظیمی بابلسر برگزارشد.
 
بانوان با 300 ورزشکار در چهار رشته گلبال، دوومیدانی، شنا و شطرنج و آمادگی جسمانی از 8 تا 10 آبان رقابت کردند .
 
مسابقات بخش مردان هم با حضور بیش از 300 ورزشکار در رشته های گلبال، دوومیدانی، شطرنج و فوتبال پنج نفره و ورزش همگانی در روزهای 11تا 14 آبان برگزار شد.
 
در رشته فوتبال پنج نفره استعدادیابی جوانان، گرامیداشت روز دانش آموز که با شرکت چهار تیم به صورت دوره ای برگزار شد ، فارس قهرمان شد و تیم های کرمان ، منتخب جوانان و مرکزی به ترتیب رتبه های دوم ، سوم و چهارم را به دست آورند.
 
در نهمین دوره فوتبال پنج نفره قهرمانی بزرگسالان کشور و در پایان رقابت شش تیم، تیم فارس قهرمان و کرمان نایب قهرمان شد  و گیلان و هرمزگان در جایگاه سوم و چهارم ایستادند.
 
مسابقات شطرنج جوانان کمتر از 17 سال هم  با حضور 36 شطرنج باز از 14 استان کشور به روش سوئیسی برپا شد.
 
در این رقابت ها امید کریمی از اصفهان با 6 امتیاز اول شد ، علی سلطانی از خوزستان با 5 امتیاز و پوئن شکنی 25 ممیز 5 بر سکوی دوم ایستاد.
 مقام سوم به محمد امیری از فارس با 5 امتیاز و پوئن شکنی 21 ممیز یک رسید و مقام چهارم را مهدی همتی از گیلان با 4و نیم امتیاز کسب کرد.
 
مسابقات گلبال استعدادیابی جوانان کمتر از 17 سال کشور با قهرمانی تهران خاتمه یافت.
خراسان رضوی نایب قهرمان،یزد سوم و آذربایجان شرقی هم چهارم شد.
 
در پایان این جشنواره مراسم اهدای کاپ ، نشان و حکم قهرمانی با حضور محمدرضا مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان، علی اصغر هادی زاده، سرپرست کل جشنواره جوانان و محسن جعفری دبیر فدراسیون، ابوطالب باقری رئیس هیئت نابینایان و کم بینایان مازندران و ملک تبار معاون اداره ورزش و جوانان بابلسر برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار