مدیر کل ثبت احوال مازندران خبر داد
از هم استانی‌ها دعوت می‌شود تا هر چه زودتر با مراجعه به ادارات ثبت احوال، دفاتر پیشخوان خدمات دولت و نیز ادارات پست در سراسر استان مازندران، نسبت به ثبت نام و دریافت این کارت اقدام کنند.
کد خبر: ۵۳۴۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵ 05 December 2017
به گزارش تابناک مازندران، مدیر کل ثبت احوال مازندران گفت: نام‌های امیر علی، ابوالفضل، امیرحسین، امیررضا، کیان، محمدحسین، محمدطاها، محمد، علی و حسین در بین پسران و نام‌های فاطمه، حلما و فاطمه زهرا در بین اسامی دختران بیشترین فراوانی را داشتند.
 
بر اساس این گزارش، علی رجبی در ادامه افزودک 16 هزار و ۱۸۷ نوزاد پسر و ۱۵ هزار و ۴۸۸ نوزاد دختر از آغاز امسال تا کنون در مازندران به دنیا آمدند.
 
 ضمنا ۳۱ هزار و ۶۷۵ مورد ولادت از ابتدای امسال تا پایان آبان در استان ثبت شد که از این تعداد ۱۶ هزار و ۱۸۷ نوزاد پسر و ۱۵ هزار و ۴۸۸ نوزاد دختر به دنیا آمدند.
 
مدیرکل ثبت احوال مازندران گفت: در این مدت ۱۰ هزار و ۴۴۳ مورد وفات هم در مازندران ثبت شد.
 
رجبی با بیان اینکه اعتبار کارت‌های ملی هوشمند قدیمی تا آخر سال ۹۶ است، افزود: از هم استانی‌ها دعوت می‌شود تا هر چه زودتر با مراجعه به ادارات ثبت احوال، دفاتر پیشخوان خدمات دولت و نیز ادارات پست در سراسر استان مازندران، نسبت به ثبت نام و دریافت این کارت اقدام کنند.
 
وی گفت: همه دارندگان کارت‌های ملی نمونه قدیم که بین سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۹ کارت خود را دریافت کرده اند و افرادی که با ورود به محدوده سنی قانونی برای نخستین بار مبادرت به دریافت کارت ملی خواهند کرد، می‌توانند پس از ثبت نام مقدماتی که با مراجعه به پایگاه www.ncr.ir و اخذ نوبت ثبت نام، در محل تعیین شده که بنا به اولویت زمانی و مکانی مورد نظر ایشان تعیین خواهد شد حضوربهم رسانده و نسبت به انجام مراحل تکمیلی ثبت نام از جمله اخذ مشخصات بیومتریک (اثر انگشت) و عکس پرسنلی برخط در محل، اقدام کنند.
 
وی حداکثر هزینه صدور و تحویل کارت هوشمند ملی را ۳۱۰ ٫ ۰۰۰ ریال اعلام کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار