راهداری مازندران اعلام کرد که با قرار گرفتن در ساعات پایانی وقت اداری روز سه شنبه و آغاز سفر مسافران به این استان، ترافیک در هر سه محور اصلی منتهی به تهران نیمه سنگین است.
کد خبر: ۵۳۴۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳ 05 December 2017
به گزارش تابناک : کندوان، هراز و سواد کوه سه جاده اصلی مازندران است که این استان را به تهران و غرب کشور متصل می کند. 
بر اساس اعلام راهداری مازندران ، ترافیک در جاده کندوان بیشتر از هراز و سوادکوه است و احتمال دارد در ساعات آینده بر تعداد خودروهای عبوری از این محورها افزوده شود. 
در همین حال سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای چالوس گفت که هم اکنون ترافیک در این جاده در مسیر جنوب به شمال به سمت چالوس نیمه سنگین است و هر لحظه بر تعداد خودروها افزوده می شود. 
مهدی صفایی افزود: در آستانه تعطیلی روز چهارشنبه و پیوند خوردن آن با تعطیلات پایان هفته، هم اکنون شاهد افزایش خودروهای در حال تردد در مسیر جنوب به شمال کندوان هستیم که موجب ترافیک نیمه سنگین از تونل کندوان به سمت چالوس شده است. 
فردا چهارشنبه پانزدهم آذر ماه برابر با 17 ربیع الاول سالروز میلاد رسول گرامی اسلام و تعطیل رسمی است. 
وی گفت که هر لحظه بر تعداد خودروها در مسیر جنوب به شمال جاده افزوده می شود و به همین دلیل به ویژه در محدوده پل زنگوله، سیاه بیشه و هزارچم ترافیک سنگینی را شاهد هستیم. 
سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای چالوس با اشاره به ترافیک مسیر از رانندگان خواست علاوه بر همراه داشتن وسایل مورد نیاز زمستانی، با رعایت قوانین و با سرعت مطمئن و رعایت فاصله طولی از خودروی جلو حرکت کنند. 
وی همچنین از آمادگی کامل تمام نیروهای راهداری خبر داد و گفت که در صورت نیاز نیروهای راهداری وارد عمل می شوند. 
حدود 80 کیلومتر از مسیر 160 کیلومتری جاده کوهستانی کندوان در حوزه استحفاظی مازندران واقع است . 

** اعمال محدودیت های ترافیکی 
پلیس راه نیروی انتظامی به منظور تسهیل تردد خودروها در جاده های مازندران از ظهر سه شنبه محدودیت های ترافیکی در سه محور کندوان، هراز و سوادکوه به اجرا گذاشته است. 
بر این اساس ؛ تردد انواع وسایل نقلیه از محور کندوان از ساعت 13 تا 24 امروز سه شنبه از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع است و با اعلام مأمورین پلیس راه در محل ، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 16 تا 24 امروز از کرج به سمت مرزن آباد به صورت یک طرفه خواهد بود. 
همچنین از ساعت 13 تا 24 روز جمعه مورخ 17 آذر تردد انواع وسایل نقلیه از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و با اعلام مأموران پلیس راه در محل ، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 16 تا 24 همان روز از مرزن آباد به سمت کرج به صورت یک طرفه خواهد بود. 
علاوه بر این بر اساس اعلام پلیس راهور ، تردد انواع تریلر ، کامیون و کامیونت از محور کرج – چالوس (کندوان ) و بالعکس ممنوع است . 
تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 13 تا 24 روز جمعه مورخ 17 آذر از رودهن به سمت آمل ممنوع است و از ساعت 15 تا 24 همان روز با اعلام مأموران پلیس راه در محل ، از آب اسک به سمت رودهن (محدوده مشاء) یک طرفه خواهد شد . 
تردد تمامی کامیون ها و کامیونت ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 12 تا 24 سه شنبه و از ساعت 6 تا 24 روزهای چهارشنبه ، پنجشنبه و جمعه هفته جاری از محور هراز ممنوع است . 
تردد تریلرها همچنان از محور هراز ممنوع است و رانندگان تریلر باید از مسیر محور فیروزکوه تردد کنند. 
علاوه بر این ، تونل امامزاده هاشم در محور هراز تا اطلاع بعدی مسدود خواهد بود . 
تردد کلیه تریلرها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 12 تا 24 امروز سه شنبه و همچنین 8 تا 24 روز جمعه 17 آذرماه از تهران به سمت قائمشهر و بالعکس ، ممنوع است. 
همچنین مسافران و کسانی که قصد تردد از محورهای استان مازندران را دارند می توانند با تماس با مرکز مدیریت راههای کشور به شماره 141 ، اطلاعات لازم را کسب کنند. 





منبع : ایران اکونومیست 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار